IONITY стартира с първи 10 супер бързи зарядни станции

Технологии

В този блог: IONITY прави първи стъпки за изграждане на мрежата си от зарядни станции.

IONITY е съвместна инициатива на Volkswagen, BMW, Daimler и Ford за изграждане на мрежа от бързи зарядни станции за електромобили, с мощност до 350 кВт. Това наистина можем да наречем бързо, защото зареждане на голям процент (да речем до 80%) от електромобилна батерия със значим капацитет (например 80 кВтч) е възможно в рамките на 10-15 минути.

Сега на страницата на IONITY се вижда, че вече има работещи 10 локации и още 18 са в процес на изграждане. Част от зарядните устройства са производство на австралийската компания Tritium. Планът на организацията е до 2020 г. да изгради 400 зарядни локации из Европа.

На този етап от развитието на електромобилите и в частност батериите, пълната мощност на тези станции е неизползваема. Първият електромобил с 800V батерия способен да се зарежда от 350 кВт устройства е Porsche Taycan, заради който до голяма степен е стартирано изграждането на тази мрежа. Междувременно, Porsche вече монтира две устройства със супер мощност пред свой салон в Берлин през 2017 г. Taycan ще излезе на пазара през 2019 г.

За сравнение, Supercharger станциите на Tesla работят нс 120 кВт (с максимум от 145 кВт). Вече има и малък брой 150 кВт DC зарядни станции в някои европейски държави, но в момента няма електромобил, който да може да се възползва дори от тази мощност, камо ли от 350 кВт.

Отделно от IONITY мрежата, Porsche готви разгръщането на своя собствена, предназначена за собствениците на Taycan и идващи след него електро модели на компанията. По-рано този месец, Porsche показа Electric Pit Stop зарядна система, която включва водоустойчиви модули наречени FlexBoxes.

Засега в Tesla планират да увеличат мощността на Supercharger зареждачките до максимум 200-250 кВт, тъй като "350 кВт зарядните нямат особен смисъл освен ако не разполагаш с огромна батерия със супер висок C рейтинг и просто няма как да зареждаш батерия с висока енергийна плътност с тази мощност освен ако не е с огромен капацитет".

Технологично 350 кВт зареждането наистина е голямо предизвикателство. Изисква и огромни електро мощности, и нови батерии с невероятен баланс между енергийна плътност и плътност на мощността, както и охладителни системи за кабелите и още. Но е факт, разработена е и ще бъде подобрявана в движение.

ionity-stancii

До края на 2018 г. зареждане на IONITY станции ще струва €8 на сесия и може да става с карта през доставчици на мобилни услуги или просто през мобилен телефон – просто сканираш баркода на станцията, въвеждаш детайли и оторизираш плащането. На подобен е разраработена и системата за плащане на зарядните станции на eCars, за чието пускане в следващите месеци работим.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Ето и едно видео, което открих случайно в тубата.На него показват как зареждат Hyundai Kona на една от Ionity станциите.До колкото мернах, максимума, който постигнаха беше зареждане със 74 киловата.
https://www.youtube.com/watch?v=HRuuQTZZjYE&;t=1s

Ники
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари