В този блог: Китайски компании обединяват сили за оптимизиране на зарядната инфраструктура.
Държавни енергийни доставчици и частни компании формираха сдружение наречено Xiongan Lianxing Network Technology, което сега е най-големият оператор на зарядни станции, като контролира 80 процента от настоящите 730,000 устройства в Китай.
Освен контрола върху настоящата мрежа, новото сдружение планира бързо разширение на мрежата, за което до средата на 2019 г. ще бъде пуснато мобилно приложение. С него ще може да се намират зарядни станции и да се заплаща зареждането.
Това не е новост и вече го има на много места по света. Да се върнем обаче малко повече от година назад, когато писахме за плановете на китайското правителство за разгръщане на зарядна инфраструктура.
През декември 2017 г. беше обявено, че до 2020 г. в страната трябва да има 4,8 милиона зареждачки. Тогава броят им е бил 190,000. Сега сме в началото на 2019 г. и целта още изглежда далеч, но за година са инсталирали над половин милион нови зарядни устройства.
И сега, с новото сдружение и плановете за бързо развитие, които в Китай не е като да не се спазват, има вероятност темповете да позволят максимално приближаване до целта от (в момента изглеждащите супер много) почти 5 милиона зарядни станции.
Според правителствен документ от декември 2018 г., Китай ще инвестира много време, усилия и средства за значителното подобряване на зарядните технологии и съоръжения в следващите три години, с което да спомогне за оптимизиране на зарядната инфраструктура.
Междувременно, Tesla вече работи по своята китайска Гигафабрика, което ще раздвижи още пазара на електромобили в Китай. Електро моделите на Volvo, предназначени за цял свят, ще се правят също в Китай и въобще китайски електро возила ще започнат да си проправят все повече път и в Европа, където обикновено се полагат доста усилия за тяхното блокиране.