Затворени мощни DC станции заради проблеми с кабели с течно охлаждане

Технологии

В този блог: Единичен проблем с кабел с течно охлаждане за DC CCS зареждане предизвика спиране на станции.

Electrify America обяви, че спира по-голямата част от своите зарядни устройства заради проблем с безопасността свързан с кабелите с течно охлаждане на DC зарядни станции с мощност над 150 кВт по CCS стандарта.

Дружеството използва множество доставчици на компоненти, но всичките 150 кВт и 350 кВт CCS кабели са с унифициран RADOX HPC дизайн и се доставят от Huber+Suhner. В момента всички кабели от този тип са изключени и не могат да се използват.

GreenTechMedia цитира говорителя на Electrify America, според когото компанията е информирана за "единичен инцидент в частно тестово съоръжение в Европа" засягащо един единствен Huber+Suhner кабел.

Този инцидент се разследва, за да се установи дали е единичен случай или може да е проблем за всички кабели от този тип.

Междувременно, холандският оператор Fastned писа в своя блог, че "проблемът със сигурността е установен при кабел от стара мострена серия с различен дизайн, тествана по не толкова стриктни стандарти".

Същите кабели се използват в Европа от Ionity и Fastned, като в момента те са изключени на всички станции на двете компании. Ionity е спряла 20 станции с такива кабели. На други техни станции с над 150 кВт мощност е зададено временно ограничение до 200A, но те продължават да работят тъй като използват конвенционални кабели.

Нещата някак съвпадат със скорошен вандализъм на Tesla Supercharger станция, на която има срязан кабел. Проблемът на Huber+Suhner, какъвто и да е, ще провокира още повече тестове при компании като Phoenix Contact, която също предстои да пусне кабели с течно охлаждане за DC зареждане.

Като превантивни мерки такива действия са задължителни. На този етап няма нито един електромобил на пазара, който да се зарежда с мощност над 150 кВт по CCS стандарта, да не говорим за максимума от 350 кВт. От март излиза Audi e-tron със 150 кВт CCS зареждане, което предстои да видим как ще работи в реални условия. Идва и Porsche Taycan с 350 кВт зареждане, но има индикации, че доставките може да започнат в началото на 2020 г., вместо в края на 2019-та.

Затова е добре потенциални проблеми да бъдат адресирани преди тези коли да започнат да използват мощните станции. При пълното им натоварване може да се появят други проблеми, но това е съвсем нормална част от развитието на една нова технология.

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Добра новина !

Нова БЪРЗА ЗАРЯДНА СТАНЦИЯ от Кауфланд във В.Търново.

КАУФЛАНД са сериозни!
Дано се сетят и други...
/не ми дава да пиша в темата "Зарядни станции БГ"?

Последно редактиран Преди 5 години от ПЕТЪР ПЕТРОВ ПЕТЪР ПЕТРОВ
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Добре действат, следват си програмата!

Проверявам какво става с форума.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Станциите на Efacec използват кабели от ITT Cannon и не са спрени. Станциите на Signet обаче също използват Huber+Suhner кабели и заедно със станциите на ABB са мнозинството от инсталираните на Electrify America. Станциите на Tritium използват кабели на Phoenix Contact.

Последно редактиран Преди 5 години от Влади Иванов Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари