MAHLE е един от старите доставчици на компоненти за двигатели с вътрешно горене за авто индустрията. Но компанията вече е навлязла и в електрическата мобилност и продължава с нов център за тестове и симулации на електромобилни батерии.
Новото съоръжение на компанията е изградено в техническия й център в английския град Нортхамптън и в него се извършва разглобяване на батерии и модули за оценка на състоянието им след преминати тестове.
Средата е с температурен контрол, което позволява тестове като в реални ситуации, като целта е да се канализират етапите на тестове и валидация за навлизащите технологии.
Според Саймън Рийдър, който отговаря за инженерните услуги в MAHLE, "самостоятелната разработка на такива съоръжения би била много скъпа и продължителна за автопроизводителите и е някак логично MAHLE Powertrain да предложи цялостно решение на този проблем, което решение може едновременно да ускорява разработките и да намалява разходите и вложеното време".
Малко е вероятно автопроизводителите да не изградят такива свои центрове и да разчитат само на външни компании, но освен тестове и прегледи след разглобяване, MAHLE е разработила и тестове за оценка на производителността на батерии като при реални условия на шофиране. Това включва и възможности за оценка на състоянието на отделни клетки, модули и цели батерийни пакети, с тестове на капацитета и термални характеристики, което на свой ред включва отчитане на промяната на напрежението при интензивно разреждане, поведение при температурни стресове и вътрешно съпротивление.
Освен тестове и разглобяване, в новия MAHLE център може също да се сглобяват прототипи, след което да се тестват в температурен диапазон -40 ˚C до 100 ˚C с прецизен контрол на влажността и защита с помощта на EUCAR 5 система за откриване и предотвратяване на пожари.
Това са местата, където електромобилните батерии и други компоненти трябва да преминават през интензивни тестове преди да бъдат вграждани в колите, които ще караме. Електромобилните батерии се развиват много бързо и сега различни компании работят по батерии с твърди електролити. Точно такива съоръжения като ново изграденото от MAHLE ще спомогнат за ускоряване на пазарната реализация на нови технологии, в търсенето на по-издръжливи, бързо зареждащи се и по-евтини за производство батерии.