В този блог: С подмяната на батерии по път NIO свежда времето за сдобиване с енергия до минимум.
Една от новите китайски електромобилни компании - NIO - изгради първи станциии в новата си мрежа за подмяна на батерии.
На магистрала Г2 между Пекин и Шанхай са изградени осем станции, по маршрут с дължина над 1100 километра.
Според компанията, във всяка от станциите ще може да се подменя изтощена със заредена батерия на NIO електромобил в рамките на три минути. Освен изградените осем станции, на карта публикувана от NIO се виждат още 14 планирани станции между Пекин и Шенжен.
Първите осем станции са разположени на сравнително равни разстояния една от друга по маршрут с обща дължина 1180 км между Пекин и Шанхай. За разлика от тези на фалиралата преди години Better Place, която беше пионерът в технологията, станциите на NIO са малки, като заемат само три парко места.
Естествено, самата подмяна на батериите е автоматизирана - при паркиране на електромобила в станцията роботизирана система изважда изтощената батерия от колата и поставя заредена на нейно място. Засега системата обслужва само NIO ES8.
Освен новите стационарни станции, NIO използва и сервизни возила, които нарича Power Mobile Vehicles. В тях има монтирани батерии, с които може да се зареждат електромобили на пътя. Нещо като е-пътна помощ.
Този нов опит за изграждане на мрежа за подмяна на батерии далеч не изглежда шумен и скъп като първия. Често се случва така, че след като някоя компания не успее с дадена технология по-късно идват други, които намират правилния начин. Изглежда случаят с NIO е такъв, като все пак предстои да видим как мрежата и услугата ще се развиват.
Новата техника е компактна и супер оптимизирана. Малък робот на колела като в логистиката или авто заводите изпълнява функцията по подмяна на батерията, без нужда от канали и сложни роботизирани и обемни системи. Повдига инересна тема за блог и коментиране - ОК ли си с това да нямаш "твоя" батерия, а всички да са в потока и заменяеми между колите? Ще го разпишем отделно.