В този блог: От лятото на 2019 г. Tesla вдига мощността на Supercharger устройствата за зареждане.
Новите зарядни станции ще разполагат с 1 мегават мощност и кабели с течно охлаждане, които ще позволяват зареждане с мощност до 250 кВт за всяка закачена кола. Това означава, че мощността вече няма да се разпределя между колите. Но максимумът няма да е за всички.
Първоначално, само електромобили с 2170 клетки в батериите ще могат да използват максималната мощност на новите устройства. Засега 2170 клетки се вграждат само в батерията на Model 3.
И сега за подобрението във времето за зареждане с по-високата мощност.
Според Tesla, при пикова мощност, Model 3 с най-голямата настояща батерия ще се зарежда със скорост 120 км за 5 минути (пробег 120 км за 5 минути зареждане). С това компанията пресмята, че типичната зарядна сесия ще бъде намалена до 15 минути. Супер прилично.
По нашите сметки пък това означава, че при поддържане на мощност 250 кВт за 5 минути ще бъдат заредени 20 кВтч. Като цяло максималната мощност на DC зареждане обикновено е сравнително кратко явление. С други думи, ако зареждането стартира при 10% заряд в батерията, някъде около 50% идва първи рязък спад в мощността. При някои електромобили спадът идва по-късно.
Сегашната голяма батерия на Model 3 е с капацитет близо 75 кВтч. Така, 20-те кВтч, които при макс. мощност биха се заредили за 5 минути, са около 27% от капацитета. Ще разберем как точно протича зареждането на Model 3 на новите Supercharger станции някъде през лятото, но засега ще трябва да се задоволим с това, че типичната зарядна сесия се намалява до само 15 минути. Това с 15-те минути обещава и Porsche за новия Taycan, който ще може да се зарежда с до 350 кВт мощност.
Това с Model 3 добре, но в момента не е ясно с какво скорост ще се зареждат Model S и Model X на обновените V3 станции. Tesla не предоставя подробности по въпроса, но батериите с по-старите 18650 клетки може да не са в състояние да поддържат новия максимум.
На този етап информацията е, че компанията ще започне да изгражда новите по-мощни станции през второ и трето тримесечие в САЩ и през четвърто в Европа и Азия.
Преди да дойде по-високата мощност, Tesla прави междинен скок, като в следващите седмици ще увеличи мощността на повече от 12,000 12,000 Superchargers колонки от V2 модела от 120 на 145 кВт.
И още нещо интересно. Tesla представи нова функция, която ще намалява времето за зареждане с 25%. Функцията се казва On-Route Battery Warmup и ще работи по следния начин: когато Tesla електромобил наближава Supercharger, колата ще започне да затопля предварително батерията, за да е с оптимална температура за зареждане при пристигане на станцията.
Както много други неща в електрическата мобилност - заради по-бавното идване на електромобилите у нас, ние получаваме достъп направо до по-усъвършенствани технологии. По-конкретно, предвид новината, има голяма вероятност Supercharger станцията на Tesla, която очакваме у нас от 2014-та година, да бъде изградена с V3 устройства.