Възможност да провериш състоянието на батерия на (DC) зарядна станция?

Зарядни станции

Инфраструктурата за електромобили в Китай е на път да получи солиден тласък от основните играчи на електро пазара. Това са двете най-големи електрически компании – State Grid и China Southern Power Grid, като първата ще инвестира 2.7 милиарда юана (около €350 милиона) още в рамките на тази година. Планът на China Southern Power Grid е значително по-голям, с инвестиция в размер на 25.1 милиарда юана (около €3,25 милиарда) в рамките на следващите четири години.

Интересът на State Grid е насочен повече към частния потребител, което се вижда от стойностите в техния проект – да бъдат инсталирани 78,000 нови зарядни станции, 53,000 от които в жилищни сгради. От друга страна, China Southern Power Grid планира да изгради 150 големи зарядни паркове и около 380,000 зарядни точки, без уточнения за вида и предназначението.

Изчисленията на State Grid показват, че тази инвестиция се очаква да увеличи приходите от продажба на електромобили с над 20 милиарда юана и да стимулира производството на свързани енергийни продукти и компоненти. Това само по себе си е индикация за значението на зарядната инфраструктура за развитието на електромобилния сектор като цяло.

Субсидиите за покупка на електромобили са много важен инструмент за развитие на пазара и след като през 2019 г. Китай спря тази дотация, продажбите на електрички в страната спаднаха значително. Наскоро, обаче, правителството върна програмата обратно, в опит да възобнови интереса.

Общият план е до края само на тази година в Китай да бъдат инвестирани 10 милиарда юана (около €1.3 милиарда) в зарядна инфраструктура за електромобили, което включва около 200,000 нови зарядни станции, 20,000 от които обществени. По данни от бранша, към края на март в Китай има инсталирани 542,000 обществени зарядни станции.

Отвъд директното им предназначение, китайското правителство иска да превърне зарядните станции в хъбове за събиране на данни, което е в синхрон с цялостната политиката. Чрез зарядните станции ще има достъп до голямо количество данни, които могат да разширяват значително пазара на услуги свързани с електромобилите. Например, състояние на батерията, потребителски навици, местоположение на превозно средство и други.

Това със състоянието на батерията е интересно, защото идеята е тази функция да служи като възможност за проверка на батерията преди покупка на употребяван електромобил. Засега това е възможно само на DC зарядни станции, които чрез CAN връзката получават данни от батерията при зареждане, в реално време.

Но тук става дума за нещо ново. И в момента можеш да видиш напрежението, тока и мощността на екрана на DC зарядна станция по време на зареждане, но възможността да провериш състоянието на батерията е съвсем друга техническа способност.

Едва ли ще замени нуждата от бъдещите електромобилни сервизи, но дава повод за обмисляне на нещата в тази посока.

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

В градовете, където хората и колите са натъпкани като сардели, зарядните паркове му е майката. Голяма мощност на DC-тата, ограничение до 80% при наличие на чакащи, безплатни напитки и wi-fi.

Е-мо
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Защо не може човек да си провери състоянието на батерията от самата кола? Защо трябва зарядните станции да крадат потребителски данни, често без знанието и съгласието на потребителя? Хич не ми харесва това развитие (н.п. ISO15118). Сделката за зареждане трябва да е чиста и ясна, потребителят дава пари за които получава ток. Всичко останало са глупости и не са в полза на потребителя.

Последно редактиран Преди 7 месеца от Влади Иванов Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Маса хора създават бизнеси и приложения само с цел крадене на данни, които след това да продадат. За жалост в такава реалност живеем и дигиталния контрол ще става все по-голям, ако маса хора не скочат срещу технократите, които искат да ни направят полуроботи през следващите 10-20 години.

Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Свалили сме си гащите в момента, в който сме седнали пред първия си Уиндоус. Водещ програмист да питаш, ако е откровен, ще ти каже, че няма идея как работи ("някви kernel-и се стартират") и тва за него е без значение - не му е работа извън това да го администрира. С други думи, всичко извън домашната градина, ракия и домашната конверсия на ел. кола те оставя в неведение какво и откъде ти се сервира, както и в пълна невъзможност да контролираш какво се случва по веригата. Това е истината,...

Свалили сме си гащите в момента, в който сме седнали пред първия си Уиндоус. Водещ програмист да питаш, ако е откровен, ще ти каже, че няма идея как работи ("някви kernel-и се стартират") и тва за него е без значение - не му е работа извън това да го администрира. С други думи, всичко извън домашната градина, ракия и домашната конверсия на ел. кола те оставя в неведение какво и откъде ти се сервира, както и в пълна невъзможност да контролираш какво се случва по веригата. Това е истината, останалото са потребителски илюзии. Неслучайно на IT жаргон User се произнася като loser

Виж още
Е-мо
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари