Петък, 08 Април 2011 16:18

Канадските пощи получават електрически eStar камиони

От
eStar електрически камион от Navistar

Канадските пощи прибавиха към своя автопарк, който скоро може и да започнат да наричат електропарк, първите си изцяло електрически превозни средства за доставки на пратки - електрическите камиони eStar от Navistar.
Електрическият камион eStar, клас 2c-3, е първият в своята категория, който има пробег от 160 километра с едно зареждане и може да се презареди напълно за 6 до 8 часа.

С нулеви емисии, всеки такъв камион може да намали с 10 тона годишно емисиите на парникови газове. Дизайнът на предното стъкло осигурява почти 180 градуса видимост, а ниският под позволява лесно товарене/разтоварване и като цяло нивото на шума е изключително ниско.

За разлика от други електрически камиони, които представляват преработени варианти на модели с течни горива, eStar е специално проектиран да се движи с електрическа енергия и има конкурентни предимства като нисък център на тежестта (батерията е между осите на рамата, вместо по-всикото в каросерията) и 11 метра радиус на завиване. eStar е проектиран с изключителни аеродинамични качества, с удобна кабина и батерия от касетъчен тип, която може да се смени само за 20 минути, което позволява непрекъснатата му експлоатация. Товароносимостта на eStar е 2 тона.

Канадските пощи имат най-големия автопарк за доставки в Канада – повече от 7,300 превозни средства, изминаващи над 79 милиона километра годишно. Компанията инвестира в проучвания и тестове на алтернативни технологии, като етанол, био-дизел, прирозен газ, пропан, кислород, хибриди и електрически превозни средства, за да намали негативното въздействие върху околната среда, което причинява нейният автопарк.

Електрическият камион eStar измина пътя от концепция до реалността след като през август 2009 Президентът на САЩ, Барак Обама, посети завода на Navistar в Индиана, за да обяви предоставянето на средства в размер на 39.2 милиона долара по силата на Американския закон за възстановяване и реинвестиции.

Прочетено 2439 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 23:47
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.