Renault ревниво пази в тайна пробега на електрическото Zoe
От Маргарита НиколоваRenault очаква да разшири пробега на модела Zoe дo над 200 км - нещо, постигнато от компактен прототип, с който се провеждат тестове, но диапазонът за серийния модел, който ще се появи в Европа през есента на 2012 г. все още е тайна...
Генералният директор на Renault-Nissan Карлос Госн, заяви пред акционери миналата седмица, че дори на членовете на управителния съвет са забранени изявления за разкриване на всякаква информация за пробега осигурен от напълно заредена батерия на Zoe.
Renault казва, че провежданите тестове са така прикрити заради конкуренцията. Разбира се, тайната служи и за привличане на повече внимание за модела.
Френският автомобилостроител е доста потаен и относно производителя на батерията. Нещо, което от Renault твърдят е, че Zoe ще предложи най-големия пробег от всички електромобили, направени от Renault и партниращия в алианса Nissan, включително японски електромобили като компактния хечбек Leaf, който е европейски автомобил на тази година.
Leaf, който е с пробег при пълно зареждане от 160км, ще бъде превъзхождан от Renault Fluence (185 км с изцяло заредена батерия) и "баничарката" Kangoo (170 км).
Renault разработва сериозно своята програма за електрически превозни средства. Zoe ще играе ключова роля в нея, тъй като ще бъде първият модел на Renault EV със самостоятелен дизайн. Другите - Fluence и Kangoo се базират на модели с двигатели с вътрешно горене.
Zoe ще представляват 150.000бр от общо 250.000 електромобили, които Renault има за цел да произвежда годишно до 2013 година. Renault-Nissan съюзът очаква да има годишен капацитет от 500.000 единици електро-возила в рамките на няколко години.
Моделът Zoe е насочен основно към частни купувачи и ще се предлага като алтернатива на новия горивно-задвижван компактен Clio. Двата модел ще бъдат представени едновременно.
Но колко далеч отвъд 200 км ще изминава напълно заредената електрокола Zoe? Вероятно не много, като се има предвид сегашните ограничения в технологията при батериите, но все пак това е стъпка напред. Предстои още...