Toyota Motor Corp и Salesforce.com inc. "ще дадат началото на "Toyota friend", частна социална мрежа за собственици на Toyota, които ще притежават електромобили и Plug-in хибридни превозни средства, лансирани от японския производител на автомобили през следващата година...
Toyota friend ще предоставя разнообразие от информация, продукти и услуги, както и важни съвети, изграждащи богат опит у собствениците на електро коли.
Например, ако една електрическа кола или Plug-in хибрид е пред изчерпване на батерията, Toyota friend ще уведомява водача да зареди, със сигнал, подобен на чуруликане. Освен това, тъй като Toyota friend ще бъде частна социална мрежа, клиентите могат да избират да разширят своята комуникационна група - на семейството, приятелите и други лица чрез публични социални мрежи като Twitter и Facebook. Услугата ще бъде достъпна чрез смарт телефони, таблетни компютри и други модерни мобилни устройства.
Към днешна дата, TMC е разработила собствена телематични услуги, за да се свържете хора, коли и нещата около тях. Чрез Toyota friend, TMC има за цел да предложи своите телематични услуги в световен мащаб. Движейки се напред, TMC планира да премине към реализиране на бъдеща мобилност в партньорството се активно с глобалните IT компании.
Toyota ще инвестира 442 милиона йени ($5,50 милиона), Microsoft Corp инвестира 335 милиона йени ($ 4,10 милиона) и Salesforce.com 223 000 000 йени ($ 2.8 милиона) в проекта - общата сума в левове е около 17 млн.