Четвъртък, 26 Май 2011 11:30

BMW планира три размера електромобили

От
Последната BMW i3 илюстрация

"Най-електрическите" фенове вече знаят, че BMW планира да представи своя първи електромобил през 2013 година. Колата наскоро беше обявена с официално наименование i3, а преди - в процеса на разработка е била наречена Megacity Vehicle или MCV...

Това, което не е общоизвестен факт е, че BMW едновременно работи по два малко по-различни вариант, наречени Intracity Vehicle (ICV) и Urban Commuter Vehicle (UCV). Освен това, BMW експериментира с идеята за добавяне на малък трицилиндров двигател при модела i3 като опция за удължаване на пробега. Ако това хибридно BMW Plug-in бъде някога реализирано, то това ще е не по-скоро от една година или две след дебюта на i3 през 2013.

ICV ще бъде по-малък от i3, само с две места, по-малко батерии и по-кратък пробег от i3. Целевият пазар са хората, които живеят в големите градове и по-рядко се налага да шофират извън границите на града. Вероятно ще бъде най-малко 60 см по-къс от i3, което прави около 340 см в дължина. Това е 15 см по-малко от новия Fiat 500.

Планирано е ICV-представянето да се случи през 2015 г, две години след стартиране на производството на i3. Носят се и слухове, че MINI може да продава модел, използващ същата платформа и да я базира на MINI Rocketman concept.

Ранен прототип на купето на UCV
Ранен прототип на купето на UCV

Urban Commuter Vehicle или UCV, е насрочен за производство за още две години след това, през 2017 г. Той ще бъде с четири врати, пет-местен електромобил, който е по-голям от i3, с по-голям пакет батерии и по-голям пробег за единица заряд. С възможността за изминаване на по-големи разстояния, BMW се надява, че този модел ще се предпочита и харесва от хората в предградията и дори по селата - хора, които никога няма да разгледа i3 като подходящо (за тях) електрическо превозно средство. Очаква се тази кола да е с размерите на Nissan LEAF, ако не и малко по-голяма.

BMW eDrive system
BMW eDrive system

Всички тези превозни средства, ще използват конструкция LifeDrive, която най-общо представлява два отделни компонента - задвижващата система и пътническото купе са разделени. Ще се използват алуминий и въглеродни влакна, вместо стомана, а това ще направи колата 20-30% по-лека, от подобен клас модели.

Прочетено 1120 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 20:43
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.