Не знаем какво мислят по въпроса европейските авто производители, но лично на нас ни е малко криво от факта, че отвсякъде пристигат новини за още и още покупки на електромобили (разбира се това може само да ни радва), но произведени от азиатски компании. Този факт сам по себе си е абсолютно ОК, но Европа гъмжи от утвърдени авто компании, които не могат (все още) да предложат на пазара свои електромобили и в резултат първите авто паркове от такива по общини и институции на стария континент се създават с наличното на пазара...
Та, поредната електромобилна покупка стана факт, след като китайската BYD (в която Daimler има участие, хм, те имат акции и в Tesla Motors...) и градската управа на Ротердам сключиха споразумение за доставка на BYD E6 електрически коли като част от зеления транспортен проект на Холандия - "75-EV-RO". Това са и първите продадени бройки E6 в Европа и вероятно най-после някой от колегите ще има възможност да ги тества...
Като част от 75-EV-RO проекта, управата на Ротердам планира да закупи 75 нови електромобила от различни типове, за да създаден нов зелен административен автопарк на града.
В основата на технологията на E6 е желязно-фосфатната или "Fe" батерия на BYD. "Fe" батерията предлага най-високо ниво на сигурност, най-дълъг живот и най-природосъобразна от гледна точка на презареждане химична формула. С интегрирането на "Fe" батерията, E6 може да изминава до 300 км (това вече си е София-Пловдив и обратно без грижи - или всяко подобно пътуване в БГ разбира се) с едно зареждане, но не на бензиностанция (поне не и докато там не се пръкнат електро колонки).
BYD E6 електромобили се използват като таксита в Шенжен, Китай, вече цяла година. Общо 50-те електромобилни E6 таксита са в експлоатация от май 2010 г. и вече имат комбиниран пробег от 3 милиона километра. Това определено е знак, че колата е стабилна и хората от общината на Ротердам очевидно са оценили този факт.