Притежателите на Rolls Royce не са сигурни за 'електрическото'
От Мартин ХаджистойковМоже би донякъде очаквано, клиентите на ултра луксозното Rolls Royce подразделение на BMW демонстрират смесени чувства по отношение на потенциалните електрически версии на марката, но хибридите като че ли са по-приеман вариант, според изпълнителния директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Йотвьос.
Rolls-Royce показа уникална електрическа версия на своя Phantom, за да разбере от мненията на своите клиенти дали производството на такъв модел е уместно...
Концептуалният електрически Phantom 102EX или EE дебютира на автошоуто в Женева по-рано тази година. След това Rolls-Royce изпрати колата на глобален тур, с възможност за притежатели на кола от марката и ентусиасти да тестват електрическия Phantom и да си кажат мнението.
Също донякъде очаквано е и изявлението на компанията, че на този етап не планира производство на електро версии на своите модели.
Притежателите на струващите $380,000 Phantom и $245,000 Ghost модели често живеят в къщи (или имения) извън (макар и близо до) градовете и може да не приемат стандартния пробег от 150 километра, масово характерен за днешните електромобили, според Мюлер-Йотвьос. Но, моля ви, нима с 'приятния' си бензинов разход Phantom изминава огромни разстояния на бензин? Май не!
"Нека да почакаме и да видим какво ни казват нашите клиенти, но хибридите определено имат способността да осигуряват електрическо задвижване, комбинирано с конвенционален ДВГ и това е възможност вариант", коментира още Мюлер-Йотвьос.
Той добавя и че досега клиенти на компанията не са отправяли запитвания за електрически версии на задвижваните сега от 12-цилиндрови двигатели модели.
Тази година марката очаква топ продажби, след като по-малкият Ghost модел помогна за почти утрояване на глобалните доставки до 2,711 коли през 2010 г.