Renault-Nissan планира 1.5 млн продажби на електро коли за 6 г.
От Мартин ХаджистойковДнес от Nissan направиха прогноза, че кумулативните продажби на електрически коли от алианса Renault-Nissan ще достигнат 1.5 милиона бройки до края на последния бизнес план на корпорацията, наречен Nissan Power 88, което означава увеличение на пазарния дял до 8 процента в рамките на шест години. Карлос Гон, изпълнителният директор на Nissan иска Renault-Nissan да достигне продажбите на голямата тройка — Toyota, General Motors и Volkswagen. Пазарният дял на компанията за приключилата през март 2011 фискална година е бил рекордните 5.8 процента. Въпросът, обаче, е какво планираме ние, купувачите..
Ето и акцентите в Nissan Power 88 - глобална визия и стратегически направления до фискалната 2016:
- Новият разширен план на Nissan ще осигурява изцяло нов модел на всеки шест седмици за шест години. Глобалното портфолио на компанията ще разполага с 66 модела и ще покрива 92% от всички пазари и сегменти.
- Акцентът върху устойчивата мобилност ще се запази, включително колите с нулеви емисии и технологиите за ниски емисии, които поддържат. Кумулативните продажби на електрически коли на Renault-Nissan ще достигнат 1.5 милиона броя.
- "Mobility for all" ще се разшири с разработката на нови коли и лекотоварни превозни средства в ниския сегмент и развиващите се пазари.
- Nissan планира да увеличи инвестициите във всичките си марки и мрежи за директни продажби, за да разшири ефекта от цялостното притежание на кола на своите клиенти. В настоящия момент Nissan има 6,000 големи търговски обекта в световен мащаб, с план за разширяване до 7,500 в средно срочен план.
Работното разширяване ще бъде насочено към разрастващите се пазари и допълнително развитие на притежаваната от компанията марка Infiniti, както и в областта на лекотоварните превозни средства като бусове и миниванове - небезизвестните Renault 'баничарки'.
- През 2012, Nissan ще има производствен капацитет от 1.2 милиона броя в Китай. Китай се е превърнал – и ще продължава да бъде – най-големият единичен пазар за Nissan в глобален мащаб, където Nissan се цели в 10% пазарен дял. Nissan ще увеличи и производството си в Бразилия, Русия и Индия както и в следващата вълна от развиващи се пазари.
- В Бразилия, Nissan ще построи нов завод, с начален капацитет от 200,000 коли..
- Изборът на Nissan NV200 за "такси на бъдещето" на Ню Йорк показва до каква степен компанията е набрала инерция на пазара на миниванове. До 2016 г., Nissan ще бъде водещият производител на лекотоварни превозни средства.
- Топ марката Infiniti ще се разрасне от 150,000 продажби през 2010 г. до 10% от глобалния пазар на луксозни коли, което днес би означавало 500,000 продажби. Infiniti ще се продава на повече от 70 пазара с най-малко десет модела.
[От: Electriccarsreport]