Свързахме се с електромобилния специалист от Словения Андрей Печяк, автор на вече 6-а поредна конверсия от авто- в електромобил - да разкаже за последния си проект. Моделът, който е избрал за поредната модификация в базата си в Поднарт, е Dacia Sandero 2010 и то не една, а две наведнъж.
Явно, след толкова преработки, Андрей сериозно е набрал инерция и не се затруднява да работи по два проекта едновременно. Пошегувахме се с него, че скоро може да започне серийно производство, а той отговори: "....ако осигурите пазар в България - готов съм да изнасям ". Естествено, работата по колите се извършва от екип, не само от един човек. Действията по конкретния случай са продължили около половин година, но Андрей се оправда с "...работа и по други проекти".
Подбраният модел - Dacia Sandero, е конвертиран в два варианта - по-евтин и по-скъп, като първия се приключва в момента, а вторият (по-скъпият) е вече в движение, с навъртени близо 5,000 км. Оскъпяващите компоненти осигуряват по-дълъг пробег - около 320 км и то при смесено каране, и натоварен (5-местен) електромобил.
Моторът е 40kW с водно охлаждане и три-фазен AC. Трансмисията е стандартна 5-степенна, а теглото 1027 кг. Батериите са Kokam 240Ah, литиево-полимерни, 3V и са разположени в три кутии. Към стандартните уреди на Dacia е добавен само един волтметър, а зарядното е Elcon 3kW - с опция за още едно, същото, за по-бързо зареждане на батерията. Максималната скорост е 136 км/ч.
По-евтината версия ще е с пробег с един заряд от максимум 150 км.
Андрей Печяк се ангажира да сподели и следващите си проекти с нас, когато реши с кой точно модел да се захване - досега в 'портфейла' му са влезли Reanault 5 1992 г, Renault Espace 1995, Mazda RX8 2006, Smart ForTwo 2009, както и скутерчето EVT 4000 от 2006 г.