Петък, 01 Юли 2011 17:00

Имало едно време... бензинов Corvette

От
Електрическият Chevy Corvette на Уейн Бикли

Има само един Chevy Corvette и това е жадният за бензин V8 звяр, разполагащ с огромно стадо коне. Всичката тази мощ наистина струва много пари, особено при сегашните високи цени на горивата. Има обаче и друг вариант на нещата - Уейн Бикли решил да запази всичко, без двигателя и свързаните с него системи и сега неговият Corvette се движи само с електроенергия. Вижте как...

Според серия от YouTube клипове в личния профил на Уейн в EVAlbum, електро задвижването на колата се състои от 18 16-волтови батерии с общ капацитет 288 волта. Това е достатъчно за максимална скорост от около 137 км/ч и трийсетина километра "на ръчка". Да, не е най-бързата кола на пътя с 11 секунди от 0 до 100, но в никакъв случай не е зле.

Конвертирането отнело на Уейн точно три месеца, а преди промяната, колата разполагала с 6,5 литров двигател със суперчарджър - това са много коне, заменени с доста по-скромен табун, но за Уейн това е само началото. Макар че първоначалните му планове били за два електромотора, той планира да надстрои до 250 коня 11? DC електромотор, който ще приближи много повече иконата до бившия й блясък.

Но каква е идеята да се конвертира Corvette до електромобил? Уейн казва, че се уморил да пробва да приведе тази яка бензинова резачка в съответствие с изискванията за вредни емисии на Калифорния и решил да премине на електричество. А от видео клиповете личи, че хич не се е справил зле, а колата определено се радва на голям интерес.

Вероятно ще се намерят доста хора, които ще се изкажат лошо за иначе много добрата работа на Уейн, но онези, които истински оценяват колите и модификациите, със сигурност ще оценят по достойнство неговия проект. Много от потребителите на Corvette форумите изненадващо подкрепят модификацията, което определено е радостен факт и говори много за възприемането на 'зелената' идея.

[Източник: Gas 2.0]

Прочетено 1090 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 13:08
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.