Надпревара – кой град ще купи най-много електромобили?
От Маргарита НиколоваНаскоро стана ясно, че администрацията на град Ню Йорк се е сдобила с 50 бр. 2011 Chevrolet Volt, като продължение на тенденцията за масово 'позеленяване' на всички възможни държавни отрасли - от официалните отдели на полицията, до различни популярни и не толкова служби.
Не сме стигнали до там да се мерим с Пловдив и Варна по брой на електромобилите, но в щатите 'играта загрубява и Сиатъл реши да отвърне на удара или хайде да речем, да последва примера, обявявайки, че администрацията на града ще получи 35 Nissan LEAF електромобила следващата година. Ха, полюсите вече се оформят - на изток залагат на родното под формата на Chevy Volt, а в западния край го давай тотално електромобилно, с предпочитание към Nissan LEAF. У нас може би в надпреварата ще участват по-скоро Renault Fluence Z.E и Opel Ampera, а колкото до бройките и кои градове или общини ще запалят искрата на състезанието, не ни остава нищо друго освен да ръчкаме нещата постоянно и да се грижим фитила да гори...
Преди да стигнем до там, в Сиатъл вече са си отделили около 1 милион долара (почти 1,4 млн. лв), за покупката на електромобили, които ще бъдат използвани от различни административни служби в целия град, което ще спести на общината около $4,000 на парче за 10-годишния период на ползване.
Кметът Майк МакГин е подложен на голям натиск обаче, заради голямата сума пари, когато хазната на града е почти празна...
Въпреки тежката критика, той е категоричен, че това е правилният път за града. Хм, не е като да не си прав, Майк. Само дано не ти кажат 'прав ти път' заради страхотната иначе инициатива.
"На първо място, това ще ни спести пари", обяснява МакГин пред местната новинарска станция KiroTV. "Цената на експлоатация на едно от тези превозни средства за период от 10 години ще ни спести $4,000 в сравнение с един конвенционален автомобил. Част от причините, да имаме проблеми с бюджета в този град е, защото сме взимали късогледи решения в миналото и не сме мислили в дългосрочен план."
Защо LEAF вместо Chevrolet Volt? От Сиатъл не уточняват, но вероятно това има връзка с електромобилния проект за $230 милиона (еххх, нямаме си иконка за опулване като в Скайп), по който в областта трябва да се инсталират (и това вече се прави) над 2500 станции за зареждане на електрическите коли.
Но и това не е всичко. С помощ под формата на $1,32 милиона във федерални субсидии, транспортният отдел на града изгражда първата в САЩ електромобилна магистрала в САЩ, по която ще има достатъчно станции за зареждане, че собствениците на електрически коли да могат да стигнат от Канада чак до Орегон, където нещата в електромобилно отношение са още по-развити. Това ни напомня на желанието, което Ренърджи България изяви, да инсталира 20 електро колонки в София, Варна и по магистралата (хм, хайде да му викаме по-скоро по отсечката София-Бургас, която трябва да стане цяла следващото лято), което засега не се случва по различни причини.
Що се отнася до станции за зареждане? Най-малко десет от тях ще бъдат бързо ниво 3 станции за зареждане, способни да презаредят батерията на LEAF за по-малко от 30 минути. Тъй като никоя друга кола на пазара в момента не поддържа този стандарт за бързо зареждане, сега вече се сещате, защо Сиатъл се спира на Nissan LEAF.
[От: Allcarselectric]