Понеделник, 17 Октомври 2011 10:46

Електрически Nissan Micra – от създателите на българското електрическо Audi A2

От
Електрически Nissan Micra от А1 Лимитед

Колекцията от статии на eCars.bg приближава 1,000 броя и макар в графата НАЙ-ЧЕТЕНИ вече да има оформени лидери и да се влиза трудно, предвид натрупаната преднина от последните, сред тях има едно особено постижение - електрическото Audi A2 на момчетата от А1 Лимитед има две попадения. През вече изминалото лято мръднахме до Исперих, където компанията се помещава, за да разгледаме подробно конвертираното Audi и разбира се да го покараме сами, но изненадващият електрически Nissan Micra кацна сам при нас и по-скоро пред столичния Шератон, където се проведе втората конференция за електрически превозни средства в България (и то само в рамките на малко повече от половин година)...

Електрически Nissan Micra визитка
Електромотор асинхронен 25 кВ
Батерия LifePO4 10 kW
Инвертор/контролер MOSFET
Максимална скорост 140 км/ч
Пробег с едно зареждане 100 км
Време за зареждане 4 ч.
Климатик  

Няма да вадим трейлъри от някой ръкав, макар че за първото си творение А1 Лимитед пипнаха приятен клип сред природата с тихото, задвижвано вече с електроенергия Audi, a до последно момчетата не били сигурни дали ще дойдат до София, за да покажат новото си творение. В крайна сметка обаче това се случи и на паркинга пред хотела най-много хора имаше пред отворения преден капак на микрата, макар че наоколо не липсваха електрически коли и хибриди от топ авто производители.

Зад тази поредна конверсия обаче има много повече от смяна на начина на задвижване. Става дума за съвместно начинание с друга българска фирма и понеже нещата звучат най-добре в оригинал, ето какво ни разказа Теди от А1 Лимитед за проекта:

Заедно с БИЕС ООД решихме да направим проучване, което да изследва реалните преимущества на един електромобил в градска среда. Действието се развива в няколко стъпки. Първо, заводският автомобил с ДВГ се тества от лицензирана лаборатория, записват се среден разход на гориво с 1 пасажер/4 пасажера + багаж; ускорение; максимална скорост; емисии на газове; ниво на шум. След това автомобилът влиза при нас за конверсия и при завършване на работата ще бъде тестван отново при същите условия. Така ще може да се разбере, колко точно по-чист е един електромобил и колко по-тих е той.

Все още не сме го тествали за пробег с едно зареждане, но трябва да е около 100+ км. Оставена е възможност за добавяне на още един пакет батерии при евентуална промяна в изискванията за пробег с едно зареждане.

Голямата разлика спрямо предишната ни конверсия на Audi А2 е не само в литиевите батерии, а и в това, че пространството в багажника не е променено и със сантиметър.

Теодор Иванов - А1 Лимитед

Компактно задвижване - чисто и евтино придвижване...
Компактно задвижване - чисто и евтино придвижване...

Това е факт и се уверихме с очите си, че багажникът е 'непокътнат'. Факт е още и че една такава конверсия, макар и струваща между 20 и 30 хил. лв е професионален метод за електрифициране, все така два пъти по-евтин от първите серийни електромобили на големите авто марки. Разбира се, не трябва да забравяме, че към тази цена се добавя стойността на конвенционалния автомобил, който бива конвертиран, както и фактът, че все пак не става дума за нова кола. По-нататък в статията ще ви запознаем с представите на една голяма компания за развитието на пазара на конвертирани коли, след като Теди ви разкаже малко повече за партньорите по проекта с електрическия Nissan Micra.

БИЕС ООД е фирма, занимаваща се с изследвания в сферата на енергийната ефективност. В тяхно лице намерихме съмишленици подкрепящи идеята, че има нужда и възможност да се отговори на търсенето на електромобили с характеристики различни от тези, които се предлагат в момента фабрично от големите автопроизводители. Проектът Nissan Micra EV цели да се направи изследване на това какви точно са предимствата на един преработен електромобил; тестовете се провеждат заедно с Технотест.

Освен за електромобилите ще бъде направено изследване за възможностите те да бъдат зареждани със зелена енергия от инсталации подобни на тази, която показахме април. Също така работата ще бъде насочена и към избор на терени, удобни за разполагане на станции за бавно зареждане (места където електромобилите имат по-дълъг престой) и свързването им в система.

Като цяло идеята е да се направи възможно най-обстойно разглеждане на това как може да се внедрят електромобилите в градската среда, какви ще са преимуществата, какви проблеми ще бъдат решени, какви въпроси ще се появят и какви могат да са решенията. Започваме с преработени електромобили, но това не означава, че резултатите няма да са валидни и за фабричните.

Това е първия по рода си проект, за който ние разбираме и изцяло се припокрива с нашите виждания за развитие на сектора. Първо проучвания, популяризиране и разясняване на новите електромобилни технологии и постепенно увеличаване на продажбите, изграждане на инфраструктура, оптимизиране на електрическата мрежа, конвертиране на цели автопаркове и т.н.

И понеже по-горе стана дума точно за последното, според американската компания Protean Aelectric пазарът за преоборудване на автомобили до хибриди и електромобили ще се развие до половин милион конвертирани превозни средства през 2020 г. Ако има нещо и то много емблематично, с което да свържете Protean, това е супер електрическият Mercedes-Benz E-Class, конвертиран от Brabus и изложен по време на Автосалон Франкфурт 2011, който се задвижва с електромотори в колелата от Protean Electric.

Според компанията по-голямата част от хибридните конверсии ще бъде насочена към лекотоварни правителствени и фирмени авто паркове. Само в САЩ има пазар за над 1.5 милиона конверсии по информация на администрацията и списание Automotive Fleet.

И макар да става дума за две различни конверсии, хибридни и електрически, пазарът за тях изглежда огромен и ние ще помогнем на всички като А1 Лимитед в България, които работят за неговото създаване и развитие у нас.

Единственото, което трябва да направите, за да представим ваш проект или продукт е да ни пишете на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. с повече подробности и да оставите останалото на нас.

eCars.bg

Прочетено 8245 пъти Последна корекция Петък, 14 Август 2015 18:15
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.