Петък, 02 Декември 2011 12:05

Chevrolet Volt – Важно: нови мерки за безопасност от GM

От
Снимка след краш тест на Chevrolet Volt

В края на миналата седмица General Motors обяви инициативи за удовлетворение на своите клиенти и очерта стъпки, които предприема в изследователско направление по отношение на безопасността на батериите, за да гарантирани сигурността на своя електромобил с удължен пробег - Chevrolet Volt.

Националната агенция за безопасност на трафика по магистралите ({tooltip}NHTSA{end-link}National Highway Traffic Safety Administration{end-tooltip}) пък започна разследване за откриване на проблеми с безопасността, за да определи риска с пожара, свързан с батерията на Chevy Volt коли, пострадали от сериозна катастрофа. Разследването на NHTSA и инициативата на GM идват след шестмесечно съвместно проучване и тестове, направени с цел симулиране на повреда в електрическата батерия след тежка катастрофа...

През май, NHTSA извърши полеви тест със страничен удар ({tooltip}NCAP{end-link}New Car Assessment Program{end-tooltip}), последван от тест с преобръщане с Chevrolet Volt. След тези тестове NHTSA установява, че нарушаване на целостта на батерията може да доведе до силно термична реакция и пожар. Двадесет и един дена след теста на 12 май 2011 г., забавеният процес на загряване и образувалото се налягане предизвикват пожар, в който тестваният Chevrolet Volt изгаря заедно с три други коли паркирани в непосредствена близост на тестовия полигон.

На онзи етап, казва Мери Бара, старши вицепрезидент по глобално продуктово развитие в GM, компанията все още не беше интегрирала процес за изтощаване на батерията в случай на тежка катастрофа; с други думи зарядът остава в батерията. Впоследствие GM разработва процес за изтощаване на батерията на Volt след тежка катастрофа, който се използва на технологично ниво от юли насам, казва Бара. GM споделя процеса с NHTSA и работи за усъвършенстване на технологията.

Настоящият процес на изтощаване на батерията започва, когато GM бъде уведомена за катастрофа чрез OnStar системата. GM установява местоположението на колата и след това изпраща свои служители на място, каквото и да изисква това, казва Мили Блай. изпълнителен директор по глобални електрически системи, хибриди и електромобили и батерии на GM. Екипът достига до колата, свързва устройство към батерията и 'източва' електричеството от нея.

В средата на ноември NHTSA извършва последващи тестове на батерията - не на цялата кола - за да симулира инцидента, преднамерено повреждайки кожуха на батерията и охладителните тръби. Макар че тези тестове са проведени след като GM въвежда технологията за изпразване на батерията в реални условия на катастрофа, тестваните батерии са оставени заредени, за да се възпроизведат условията от събитието през май, казва Бара.

След тест на 16-ти ноември, който не е довел до пожар, е било отчетено леко повишение на температурата в тест на 17-ти. В следващ тест на 18-ти ноември със същите протоколи, батерията е била завъртяна в рамките на часове след удара, при което от нея е започнал да излиза дим и искри малко след завъртането на 180 градуса. NHTSA и GM извършват анализ на този инцидент, а фактът, че информацията е обществено достъпна показва желанието за споделяне и отстраняване на проблемите от страна на компанията.

На 24-ти ноември в батерията, тествана на 17-ти и постоянно наблюдавана след теста, е избухнал пожар. В момента агенцията работи с енергийното и вътрешното министерства на САЩ и с GM, за извличане на информация и изводи от този пожар.

Във всеки от тестовете с батерии, извършени през последните две седмици, батерията на Volt е удряна и завъртана, за да се симулират условията на реална катастрофа в тесен обект като дърво или стълб, последвано от преобръщане или завъртане.

Бара казва, че въпреки продължаващите прецизни тестове за причината за пожарите, в GM вече вярват, че причините са в електрониката, не в химическата система на батерията.

Сега GM стартира програма за удовлетворение на своите Volt клиенти. Всеки собственик на Volt, загрижен за безопасността може да се свърже със своя Volt съветник и да изиска безплатна кола от GM до разрешаване на проблема.

Което ни говори, че в един момент може да се стигне до бюлетин и привикване на продадени коли в сервизите за софтуерни или други настройки. При тези обстоятелства, ако в GM намерят такова решение всички ще бъдат по-спокойни, макар че след проведени анкети в специализираните американски медии се появиха публикации, според които сред собствениците и потенциалните клиенти на Volt не се забелязва някаква особена загриженост.

А всичко това е добре за Opel Ampera, защото с отранявяне на детските болести в Chevrolet Volt, Ampera ще излиза от поточните линии с по-високо ниво на безопасност и отстранени недостатъци. Така че чакането определено си струва, включително за нас в България, където очакваме електрическия Opel с удължен пробег през втората половина на 2012 г.

[От: Green Car Congress]

Прочетено 1562 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:16
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.