Когато пиете минерална вода, често го правите и в колата си. Сигурен съм, че понякога вътре дори се търкалят не една и две бутилки. Е, ако това не ви пречи, значи и повече няма да ви пречи(ат). Особено ако са в 'по-интелигентен' вид, какъвто е случая с очаквания скоро на пазара (за начало в САЩ) Ford Focus Electric...
Ford обяви, че тапицерията на седалките на първата електрическа кола, която пуска на пазара, ще се изработва от REPREVE® нишки - смес от рециклирани материали. Авто компанията, чийто създател някога наклони везните в полза на течните горива като суровина за задвижване на колите, заливайки пазара със своя Модел Т, ще бъде първата, която ще използва новия материал, създаден от глобалния лидер в устойчивите текстилни решения, Unifi Inc, и за да се върнем на пластмасовите бутилки, при производството на тапицериите на всеки Focus Electric ще се използват 22 от тях.
"Има ли по-подходяща кола от Focus Electric за използване на тапицерии от рециклирани материали?", казва Карол Кордич, главен дизайнер на Устойчиви материали във Ford. "Използването на такъв текстил не само ще спомага за намаляване на теглото на електрическия Focus, но и ще намали нуждата от производство на нови сурови материали от петролни продукти – процес, който гълта ценна енергия и природни ресурси."
Съвсем наскоро Ford Focus Electric се сдоби официално със стартова цена от $39,995 в САЩ, от която американските купувачи могат да получат отстъпка под формата на федерални и други стимули, стигащи в някои щати до над $10,000. По време на Автосалон София 2011, докато разглеждахме представените електромобили и хибриди решихме да звъннем и в Moto PHOE, да питаме какво мислят за електрическия Transit Connect и съответно за електро версията на Ford, но въпросите ни на този етап май звучаха странно там. Е, нещата няма да останат така, това е ясно, а докато Focus Electric дойде у нас можем да ви напомним, че максималната му скорост е 135 км/ч, а пробега с едно зареждане на батерията около 150-160 км. Въртящият момент на електромотора достига 246 Нм, а литиево-йонната батерия е с капацитет 23 кВтч. Зареждането става за 3-4 часа от обикновен контакт, но май за начало няма да има такъв фокус като бързо зареждане.
Тапицерията от рециклирани материали е поредната крачка напред към създаването на ефективни във все повече отношения електромобили и ако сега параметрите не спират дъха ви, след само 2-3 години очакваме доста по-интересни 'електромобилни моменти'...
Та, хвърляйте си пластмасовите бутилки в жълтите контейнери за разделни отпадъци, защото така може да участвате в процеса!
А иначе, ето как става фокусът с пластмасовите бутилки
[От: TheGreenCarWebsite]
[Снимка: Youtube видео]