Електрически ван от Nissan – e-NV200 е нещо като 'товарен лист'
От Маргарита Николова
Това, разбира се, е нашият начин да оприличим тази концепция с вече продаващия се от година насам първи съвременен масов електромобил на Nissan - LEAF - от когото демонстрираният вчера в Детройт електро ван e-NV200 очевидно е взел (не само назаем) предницата и Aqua Blue цвета. Всъщност електро версията на NV200 вече се тества от половин година, но приликите свършват дотук, защото, за разлика от LEAF, NV200 не е единствено и само електромобил, замислен и изграден като такъв от самото начало...
Липсваше ни електрически ван (и определено появата на този дори за момента е само концептуална, така че ще трябва да почакаме още), но пък и това е старт и сега да видим какво има във вътрешността на e-NV200. Два реда падащи седалки, което дори няма какво да споменаваме, но шофьорската седалка си има нещо уникално, което Nissan нарича C-cluster екран, както и няколко 'електромобилни' датчика, най-вероятно за състоянието на заряда в батерията и за телематиката.
Снимките ще ви кажат останалото, а по техническата част Nissan казва, че ламинираната 24 кВтч батерия на e-NV200 ще осигурява на електрическия ван пробег, колкото този на компактния LEAF, което в най-добрия случай означава нещо от сорта на 160 км. e-NV200 си има още нещо от LEAF и това е електромоторът с мощност 80 кВ (109 кс) и въртящ момент 281 Нм.
Както вече стана дума e-NV200 не е създаден отначало само като електрически вариант, а както подсказва името му е електрифициран NV200 ван с предостатъчно място за возене на хора и багаж, което го прави удобен и за пътнически, и за лекотоварен вариант в големи градски зони. Всъщност, конвенционалната версия на NV200 вече се използва като такси в Ню Йорк, а когато се появи електрическата версия, такситата там ще станат и доста по-чисти и икономични. Това определено е тема, която видяхме да интересува и някои български такси компании и очакваме развитие по въпроса и у нас през тази година.
Едва ли ще е под формата на e-NV200, който въпреки концептуалния си статус Nissan вижда в масово производство скоро, но някой ден и до там ще стигнем .
Колко ли пък ще струва? Засега не знаем, но според Марк Пери, който отговаря за електромобилното направление на Nissan в Северна Америка, e-NV200 ще е доста по-евтин от своя единствен засега конкурент, електрическия Ford Transit Connect, чиято цена стартира от $60,000. Разликата между двата модела е, че докато Nissan прави всичко под един покрив, Ford има договор с Azure Dynamics за електрифициране на стандартния Transit Connect.




[От: Autoblog Green]
