Германската полиция... с френски електромобили
От Маргарита НиколоваГерманската полиция с френски коли? Да, колкото и да е странно... Но германската полиция очевидно не смята да чака родните производители да й предложат електрически модели и започва да се оборудва с френски електромобили...
Дори да не сте били в Германия вероятно сте гледали някой от безбройните сериали на Кобра 11 - Обади се или просто знаете, че полицейските коли там са в бяло и зелено. Е, новите електромобилни придобивки на полицията в Берлин пък имат сини ленти и се разпознават безпогрешно. Но засега малцина подозират какво има под капака и че тези коли са дори много по-зелени от предишните и освен това почти безшумни. А това вероятно се харесва на полицията...
Защо 'почти безшумни'? Защото сред новите придобивки на берлинската полиция освен електрически коли има и хибриди. И понеже сме го подкарали с въпросите, за какво са им притрябвали на полицаите в Берлин електро коли? Всъщност, има няколко причини за 'преоборудването', но официалната се нарича Инициатива 120 – целта на ЕС за средно под 120 г/км въглероден двуокис за всички коли навсякъде (или поне за новите коли).
Ако е хибрид, да е Toyota Prius - явно берлинчани са решили да не изневеряват на класиката и се доверяват на оригинала при хибридите, който няма никакви грижи с влизането в горния (въглероден) норматив. В резултат на добрата аеродинамика и новаторската хибридна система моделът генерира само 89 г/км въглероден двуокис, а в трафика може да карате Prius само на електроенергия, което означава нулеви емисии. И ако случайно сте пропуснали - наскоро Dekra обяви Prius за кола с най-малко повреди. Още по-интересното е, че тази година на пазара вече ще има и зареждаем Prius хибрид - поредната стъпка на Toyota в развитието на електромобилната й програма.
В Германия още нямат 100% собствени електромобили - не и от големите родни производители, но все пак има с какво да се отсрамят. Сред новите придобивки на берлинската полиция са два броя Opel Ampera, който очакваме на пазара у нас през втората половина на 2012 г. На електроенергия Ampera изминава между 40 и 80 км (50-60 км е по-реалният показател на база множеството Chevrolet Volt потребителски отзиви), след което бордовият бензинов двигател задвижва генератор, който пък презарежда батерията. С пълни батерия и резервоар (35 литра), Ampera изминава до 600 км.
Стигнахме и до изцяло електрическите коли: по два броя Mitsubishi i-MiEV, Renault Fluence Z.E. и Kangoo Z.E. Това Канго ЗЕ може и да ви напомня малко на една българска група на име Джанго ЗЕ, но това сравнение едва ли е известно на германците, които ще използват новите електромобили за рутинни патрулни дежурства, без да генерират въглеродни емисии.
Чудесна работа, остава да стане и по-масова.
[От: Gas 2.0]