Renault ZOE мачканица – как се става безопасен електромобил
От Мартин ХаджистойковСилно се надявахме продажбите на новите Renault електромобили да започнат у нас тази година, но нещата се отложиха за следващата. Като цяло компанията залага много на своята електрическа серия и по-специално на очаквания на пазара в Европа към края на годината ZOE, чиито продажби Renault вярва, че ще задминат тези на Nissan LEAF. Не ще и дума, ZOE все пак е доста по-евтин, най-малкото заради отделния лизинг на батерията, опция, която вече обмислят и в Nissan за LEAF. По тази схема цената на батерията се вади от тази на колата и месечно ще плащаме около 160 лв, което дава възможност цената на ZOE да падне около 40,000 лв. Преди да стигнем до цени и продажби, обаче, Renault трябва да пробва здравината на ZOE. А това става с много блъскане и мачкане, в случая в Lardy тест центъра за електромобили на компанията във Франция...
В Twitter, хора от екипа на Renault пишат, "Както се вижда от снимките, батерията (разположена под шасито) не са засегнати от ударите," и "Предната част трябва да може да абсорбира шока от ударите, за да предпазва пътниците. От 64 км/ч до 0 само за 50 см!"
Има нещо по-интересно, обаче. Renault разкрива, че "По време на разработката и тестовете в жертва принесохме цели 100 парчета ZOE, за постиганена по-висока степен на безопасност и сигурност, при всякакви удари." ОК, сега гледайте как ги мачкат за ваша безопасност, че после да ги карате много по-спокойни :
[От: Autoblog Green]