Вторник, 24 Юли 2012 00:29

Електрическият Golf – късно, но най-добре!

От
elektricheski_volkswagen_golf

Някои неща в нашия живот си имат запазено място в съзнанието ни и са се превърнали в икони. Наистина, далеч не всички карат Volkswagen Golf или пият Кока Кола, но това са нарицателни имена, които малцина не са чували. За безалкохолните напитки нямам кой знае какво ти кажа, но виж, за електрическия Golf, поне година преди пазарния дебют, вече става ясно, че и най-добрите завиждат на германската му функционалност...

Големите германски автопроизводители не са се разбързали с продажбите на електро модели – само Opel предлага своя Ampera, като близнак на продавания в САЩ Chevrolet Volt. BMW, VW и Mercedes-Benz продължават с тестовете на първите си планирани за масово производство електромобили, които се очакват на пазара от края на 2013 г. Сред трите гранда само BMW залага на ново начало с концептуалните i3 и i8, докато VW и Mercedes започват по-традиционно. За Volkswagen, това означава просто Golf.

Електромобилите са по-ефективни в технологично отношение от конвенционалните коли – разполагат с различни системи и функции за допълнителна икономичност. Сред основните елементи в това направление е регенеративно спиране. Както и други електромобили, електрическият Golf или e-Golf, дава възможност за контрол на нивото на регенериране, но както се оказва по-комфортно и по-многообразно. Германците са предвидили как ще е по-удобно да се контролират точно функциите, които осмислят до голяма степен електромобилите и както личи от някои мнения, май са целнали десетката. Е, това не ме учудва и грам не го смятам за случайно.

Та, един от първите собственици на Tesla Model S в щатите, тъкмо пусна своя първи списък от малки недостатъци, които иска да види коригирани в дълго чаканата си електрическа кола. Половината от тях могат да се "поправят" бързо чрез софтуерни корекции, но някои не са толкова лесна задача. Оказва се, че режимите на регенеративно спиране на Model S се избират единствено чрез няколко "клика" с пръст на 17-инчовия инфо екран, което по време на движение не е особено удобно за сменяне. В Opel Ampera, например, по време на нашия тест установихме, че с преместване на скоростния в режим L спирането/регенерирането е много по-агресивно и можеш да "играеш" с лоста в зависимост от желанията си за ускорение, плъзгане или спиране. В e-Golf, обаче, нещата са още по-удобни – зад волана инженерите на Volkswagen са поставили лостчета за превключване на режима на регенериране, като тези за смяна на предавките. Удобно, нали? Така или иначе нямаш скорости за смяна, та най-важната за регенериране на енергия функция е "решена" перфектно.

elektricheski_golf_zarezhdaneОчакваме с нетърпение тази гледка в България :)

При бъдещия електро Golf има три степени на регенериране, като третата е най-агресивна и отговаря на B позиция на скоростния лост. И понеже за някои това може да е твърде силно, с "лопатките" може да се превключва лесно между режимите, което позволява бърза реакция спрямо промените в терена. Това наистина ми изглежда като прекрасно решение и доказва, че германците мислят много, преди да предлагат решения. Не че нямат и пропуски, като бавната смята на задвижвам режим в движение при Ampera – както си караш в нормален режим и искаш бързо да преминеш на спортен, трябва да нацелиш бутона на арматурното табло, с който се сменят режимите, което става трудно, без да погледнеш натам, и след това да натискаш още два пъти за Sport, който път се активира 2-3 секунди след избирането му. Е, дотогава моментът за задминаване може да е безвъзвратно отминал... Затова и едно от предложенията ни към Opel беше да направят смяната на режимите по-бърза, чрез директен бутон на волана, например.

Щем не щем, ще трябва да почакаме още, докато пипнем електрическия Golf за тест, но какво пък, от впечатленията на колеги и тестващи служители също се добива не малко информация и най-хубавото е, че можем я споделяме с всеки, който чете eCars.bg. Не е ли гот да си наясно по-отрано Cool.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Прочетено 2322 пъти Последна корекция Вторник, 24 Юли 2012 01:29
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.