Бъдещето на Tesla Motors – толкова много неща, че няма място в заглавието
От Мартин ХаджистойковНе познавам лично Елон Мъск, изпълнителният директор на Tesla Motors, но благодарение на колегите от Plugincars вече знам нещо важно – слуховете, че сега след пазарния дебют на дългоочаквания Model S той ще се оттегли от компанията, не са верни. ОК, сега го знаеш и ти...
Въпросните слухове се появиха след като анализаторът Теодор Онийл от Wunderlich реши, че Tesla Motors ще намали двойно производството на Model S през третото тримесечие – от 1,000 на 500 броя. Резултатът? Акциите на компанията позагубиха почва. Кофти работа, появява се "мистър Хикс," казва няколко думи и хоп – сърбаш попара, дето не си дробил...
Типично в свой стил, обаче, младият Мъск грам не се притеснява от тези неща и както винаги е уверен. "Всъщност, никога не сме обявявали колко ще произведем в третото тримесечие," казва той на Джим Мотавали от Plugincars. "Единственото число, за което говорехме е производствената ни цел от 5,000 броя тази година, а имаме поръчки за доста над 10,000 коли. Тези 5,000 ще ги постигнем. Темпото се прецизира с изглаждане на веригата от доставки, но напредваме доста бързо. Много внимателни сме по отношение на качеството на всяка кола."
Интересното е, че Мъск тества лично всяка кола и ако се чудите как успява, при положение че е шеф на не една голяма компания, "Правим го в края на деня, веднъж седмично, като оглеждаме за неточни луфтове и такива неща, защото искаме първото впечатление на хората да е наистина перфектно. Някои смятат, че трябва да ускорим максимално темпото, но ако колите не излизат от поточната линия достатъчно бързо, съжалявам, но те трябва да са перфектни."
Честно казано, това определено ми харесва и е аналог на нашенското два пъти мери, един път режи. И сякаш за да потвърди това, Мъск допълва – "Model S има страхотна охлаждаща система. Пробвахме я в Долината на смъртта, но взехме и една пътна помощ, в случай че електромобилът получи повреда. Е, повреди се пътната помощ..."
ОК, какво още, та чак да няма място в заглавието? Започвам с това, че Tesla обмисля сериозно хай-тек пикап като бъдеща разработка и ако това не те грабва, в схемата вече има и по-малък електромобил, който да конкурира BMW 3-Серия или Audi A4 и той вече е на чертожната дъска. Това ще е масовата кола на Tesla и под масова се има предвид 100,000 коли, а според Мъск моделът ще си има "някои готини новаторски елементи и ще струва около $30,000." Чудесно, "но трябва да е завладяващ", допълва Мъск – "Трябва да е притежава нивото на качество на Tesla или просто няма да го произвеждаме. Но аз съм убеден, че ще се справим с това."Супер, това вече го знаем. Но и ние сме убедени в някои електромобилни неща. Защото така и така говорим за Tesla, в статията за електрическия Golf стана дума – един от първите собственици на Model S вече ревнува от по-добрата (германска) функционалност на e-Golf. Нашето допълнение – дежурното ни "Конкуренцията ще се погрижи за всичко – "
[От: Plugincars]