Какво мислиш за "окончателния" Nissan e-NV200?
От Мартин ХаджистойковNissan представя производствена версия на електрическия e-NV200, но не в Пловдив, а в Хановер!
Не сме авто медия, но получаваме прес съобщения от представителите на авто марките в България и следим внимателно за интересни неща в тях. Като за някоя електромобилна премиера у нас, например. Сега сме на прага на Автосалон Пловдив 2012, но в прес съобщението от Nissan България по повод изложението, няма нищо електрическо. С други думи, ако искаш да видиш на живо как ще изглежда новия Nissan e-NV200, да речем, трябва да отскочиш до Хановер, защото в Пловдив няма да го има. Кофти, но пък имаме новина – Nissan представя производствената версия на e-NV200 на IAA 2012 и ако не друго, поне имаме снимки. Това ни позволява да те питаме какво мислиш за "окончателния" вид, нали? Стига да имаш желание да споделиш, разбира се...
Досега по мрежата имаше най-вече снимки на e-NV200 в небесносиньо и това допринасяше допълнително мнозина го оприличават на "уголемен" LEAF, с противоречиви изказвания за дизайна на електрическия ван на Nissan. И наистина, e-NV200 споделя основните компоненти от задвижващата си система с пътническия LEAF – литиево-йонна батерия с 48 компактни модула и 80 кВ AC синхронен електромотор с 280 Нм въртящ момент. Хм, това е доста повече от 200 Нм агрегата на електрическия Sprinter, който Mercedes също демонстрира на изложението в Хановер.
Нали е ван, вероятно се интересуваш от товарния му обем? Ами, 4.2 м3 и възможност да побере две стандартни европалета между арките на задните колела как ти звучи? Имам предвид като за определено компактните размери на e-NV200? Или пък 2 метра максимална дължина на товара? Аз си го превеждам всичкото това като доста приличен товарен обем, но в достатъчно компактен и повратлив за тесните градски улици размер. Е, лично погледнато се интересувам от пъническата версия, за която обаче все още нямам какво да ти кажа .
Хубавото за нас в България (и всички в Европа, разбира се) е, че електрическият ван ще се произвежда в завод на Nissan край Барселона – значи ще си има евро сертификат, цената му няма да се товари с митни сборове и това би трябвало да го направи по-достъпен за повече хора като теб и мен. Другото хубаво е, че (макар и доста далеч – в Япония) вече се правят и реални тестове на e-NV200, които се надяваме да хвърлят повече светлина върху реалните възможности на отварящия нов сегмент електро ван на японците.
Електромобилите все още са на цени, трудно достъпни за масовия потребител, но разполагащи с повече "сила" организации като FedEx могат да си позволят повече ангажираност към електрическата мобилност още сега. Това беше нещо като обяснение, в случай че се чудиш защо на снимката отдолу има e-NV200 с логото на една от най-големите куриерски компании в света. Всъщност, "по-старите" тестове нa e-NV200 започнаха още през декември 2011 г. като част от сътрудничество между Nissan и FedEx, която вече разполага със 130 изцяло електрически превозни средства за доставки в цял свят.
Супер, но още по-супер ще е догодина да видим най-после повече електромобили и у нас, не само на автосалони и дано на по-поносими цени .
А, и да не пропусна да ти напомня, че още едно супер нещо ще е, да си кажеш мнението за e-NV200 в коментарите отдолу или пък като отвориш тема във форума. Да видим кой какво мисли .