Reva e2o – редно ли е електро кола да е с 30% по-евтина само в столицата?
От Мартин ХаджистойковТам, и само там, чисто новият индийски електромобил се предлага за наистина атрактивната цена от няма и 17,000 лв и обявени 100 км пробег. Това е възможно заради субсидията, която градът осигурява – иначе цената е около 23,000 лв. И тя определено бива, предвид сегашните ценови нива, но с ограничение само за столицата, мнозина няма да могат да се възползват от благината...
Какво е Mahindra Reva e2o?
Това е компактен хечбек с две врати, четири места и дизайн, с който като че ли не сме свикнали много. Има си автоматична трансмисия, централно заключване и климатик, който може да се управлява от мобилен телефон. Не е зле като за толкова евтин електромобил...
Ние че няма как да се сдобием с e2o (произнася се и-ту-о) ясно, но ако си индиец и не живееш в Ню Делхи, кофти, цената се покачва доста – субсидията важи само за града. Дали трябва да удостоверяваш, че си жител на града, за да си купиш e2o, нямам идея. Но в Индия живеят твърде много хора и има твърде много малки и евтини коли – горницата за e2o извън Ню Делхи може да е сериозна пречка за продажбите.
Това се бави навсякъде по света – субсидирането на електрическата мобилност. Затова нещата се точат бавно. Ето, и в Индия имат план за за създаване на такава програма за $4.13 милиарда, но по всичко личи, че правителството не успява да я реализира. Е, поне Mahindra удържа на своето обещание да пусне на пазара (отново) евтин електромобил, но отстъпки за него има само в няколко региона на Индия – централната субсидия все още не е факт.
https://ecars.bg/elektromobili/3411-reva-e2o-evtin-elektromobil-india#sigProIda660bf3901
Снимки – overdrive.in
Все ми се ще да се занимавам най-вече с нещата в България. Индия, дето се вика, е прекалено далеч, та да мислим за тяхната електрическа мобилност. Но там поне в столицата имат тази 29 процента субсидия за покупка на електро кола. Не че ще се разсърдя да имаме в София такава оферта, но то и при нас е съвсем различно. Макар че пак има аналогия с липсата на централно решение – засега сме на етап безплатно паркиране на електро коли в София и Бургас.
Като нямаме Reva e2o какво друго подобно може да се купи у нас?
Засега изборът се ограничава до Вромос Киви. Като говорим за по-ниски цени, разбира се. Базираната до Бургас Вромос сглобява електромобила с части от Китай в България и базовата му цена е 19,900 лв без ДДС. Няма пускане на климатик от смартфон, но e2о си е в "голям тираж" и затова цената е по-ниска, а същевременно има разни съвременни глезотии. Ако пък търси нещо втора употреба човек, по-евтинко, добри предложение се намират по Европа, иска си малко организация за докарване.
В заключение
Едва ли някой би спорил, Reva e2o е изглежда по-добре от своя предшественик. Това, което не е толкова добре, е че първите тестове предизвикват "смесени чувства (доста неща има в този преглед от 4 страници). Кусури е лесно да се търсят, но хем искаме евтино, хем качествено, хем да върви много. В e2o може да има по-малко от всичките тези неща и е похвално, че някой някъде се опитва "да сваля електрическата мобилност на нивото на народа". Защото както се вижда от блога за софийския Aixam Mega City, да караш електромобил определено си има предимства. А и с търсене се намират добри оферти макар и с някой и друг компромис. Като дойде време, ще им видят сметкат и на компромисите, производителите .
A kолкото до (иронията във) въпроса в заглавието – ще се радвам да споделиш мнението си в коментарите отдолу.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.