Сряда, 20 Март 2013 10:45

BMW i3 вече се поръчва и произвежда? До известна степен... (допълнен)

От
bmw i3 proizvodstvo poruchki 2013
В този блог: Официално продажбите на BMW i3 стартират на 16 ноември 2013 г., но в България някъде след 2014-та!!!

Баварците изглежда залагат много на своя електромобил, но и се подготвят много усилено за неговата реализация. Толкова, че докато сканираме постоянно нета за нещо ново около i3, като официални цени или окончателен дизайн, нещо друго се случва. От годишната пресконференция на BMW тези дни идва интересната информация, че компанията е започнала частично производство още от януари 2013 г. и дори вече има няколкостотин предварителни поръчки за новаторския i3 електромобил...

Но как е възможно това, след като i3 поръчки реално все още не можем да правим? Изглежда това не важи за всички, без да знаем кой и как получава предварителна възможност...

Допълнение: В разговор днес следобед (20 март), Христина Пейчева от BMW Group сподели, че под поръчки по-скоро се има предвид "предварителен интерес" или нещо като заявки – компанията все още не е стартирала системата си за поръчки  в момента BMW i3 все още не може да се поръчва в буквалния смисъл. Това с поръчките произлезе от цитирано от различни медии изказване на Д-р Райтхофер: Several hundred advance orders received for BMW i3, но в официалното изказване не намираме такова. Има го в друга публикация на сайта на име BMW Group cautiously optimistic for 2013.

В България най-вероятно BMW i3 ще се предлага след 2014 г., заради липсата на инфраструктура и неподходящите условия за мащабна инвестиция в електрическата мобилност. Разбира се, всеки е свободен да си закупи при възможност такъв от друга държава и преди това, но без да може да разчита на поддръжка в България. А сега де!

Какво има преди i3?

Често "грачим" по германците, че закъсняват с електромобилите. Но и нещо друго: нали високо качество често свързваме с нещо "немско" или "германско", та те германците го знаят това. Защо им е да си уронват имиджа. Тестват си вече от години две електромобилни разработки в реални условия баварците, а именно MINI E и BMW ActiveE, на които i3 да стъпи. Че като дойде "момента за апартамента", да няма разочаровани.

Трудно е да угодиш на всички, особено ако си марка с тонове яростно привързани фенове, които не са особено склонни на компромиси. Може и да изглеждат малко тези 150 км пробег, с които BMW ще предлага i3, но според компанията и статистиката, те наистина са предостатъчни. Просто сме свикнали с това нещо "1000 км пробег с икономичен дизел" и то предизвиква предразсъдъци.

Значи думите на Норберт Райтхофер от въпросната пресконференция вчера на 18 март, "Бъдещето принадлежи на тези, които дръзват да рискуват – електрическата мобилност ще бъде изцяло във фокуса на BMW Group през 2013", имат покритие – компанията направи милиони тестове километри с електромобили, тези преди i3MINI E и в момента, ActiveE.

Новините около BMW i3

От г-н Райтхофер разбираме, че реално поточната линия за i3 вече работи. Досега не знаехме за това, но ето че компанията е започнала частично производство на електромобила още през януари 2013 г. Не е нещо супер учудващо, предвид обявения старт на продажбите по-късно тази година, просто не е било обявявано до този момент. Както и това, че "вече са получени няколкостотин предварителни поръчки за BMW i3". Хей, г-н Райтхофер, ще се радваме да ни светнеш как да си направим и ние една Cool.

И все пак, за пробега...

BMW i3 не предлага някакво електрическо чудо или неочакван пробив. Това, на което компанията настоява, е, че i3 ще бъде способен да изминава около 150 км с едно зареждане. Което вероятно донякъде можем да отдадем на по-ниското тегло (i3 има бая карбонови елементи)... Защото 22 кВтч батерията на i3 е с 2 кВчт "по-малка" от тази на Nissan LEAF, например. И японците си рекламират електромобила със 150 км пробег, но потребителските показания са по за към 125 км. Сега с обновения вариант 2013 малко повече. Поне се знае колко е – за германския електромобил ще разберем по-натам...

И за да няма изненади, Максимилиян Келнер от BMW i отдела за управление на продукти напомня:

Пробегът зависи от това как ще караш. С едно зареждане BMW i3 изминава 130-160 километра, но с двата налични еко режима пробегът може да се удължи до 220 км.

Ето малко повече за тези режими:

  • EcoPro – намалява въртящия момент на електромотора и енергийната консумация на спомагателни системи като климатика и отоплението. Целта на този режим е да добави около 20 км пробег.
  • EcoPro+ – допълнението тук е, че се изключват всички електрически системи извън задължителните, като ABS и ESC, за още до 40 км пробег.

В заключение

Харесва ни това, че Келнер споменава само положителната страна на нещата. Не сме сложили розовите очила, но е ясно, че ако натискаш здраво педала пробегът ти с i3 ще пада. Предизвикателството (ще) е да изцедиш повече, без да правиш някакви нереални компромиси, разбира се. Ако пък толкова много се нуждаеш от допълнителни километри, i3 ще се предлага и с удължител на пробега, но неговата идея не е като на Opel Ampera. От BMW казват, че целта на допълнителния агрегат е да ти осигури "резервна тяга" в случай на нужда, не да се използва за дълги пътувания. Харесва ни, като че ли се придържа в по-голяма степен към "електрическото" тази концепция.

Ето че дългото пътуване на BMW i3 от концепция до реалност е вече към края си. С информацията, че производството, макар и още ограничено, вече е стартирало, чакането на първия масов BMW почти приключи. За начало BMW i3 вероятно няма да се предлага в България, но ние всички ще кажем на BMW да не прави тази "грешка", нали? И ние искаме новите модерни електромобили! Нека бъдем активни, за да получим.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2395 пъти Последна корекция Сряда, 20 Март 2013 17:17
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.