Понеделник, 15 Април 2013 20:40

Когато чакането е за добро – нов вариант за по-евтин Nissan LEAF

От
Nissan-Leaf 2013 po-evtin otdelen lizing bateria
От лятото на 2013 г. Nissan LEAF ще се предлага и с отделен лизинг на батерията.
В този блог: И Nissan LEAF "разделен на две "– плащаш "само" колата, внасяш за батерията отделно.

Цените падат, възможностите се подобряват – докато дойдат у нас електромобили като Nissan LEAF има вероятност вече да са на доста по-атрактивни цени от първоначалните, като и с повече пробег и екстри...

Как точно "поевтинява" още Nissan LEAF?

Следвайки "патента" на своя партньор Renault, Nissan обяви, че от лятото на 2013 г. ще предлага електрическия LEAF с отделен лизинг на батерията. Това означава, че базовата цена на колата пада, защото батерията се плаща на отделен лизинг. Има и конкретни цени, засега за Англия, и може би Nissan започва от там най-малкото защото заводът за европейския LEAF е на Острова. Ето трите модела LEAF и техните цени (след приспадане на субсидията от ?5,000):

Nissan LEAF модели и цени 
Цена с батерията  Цена с отделен лизинг на батерията 
 Visia  ?20,990 (~ €24,550)  ?15.990 (~ €18,700)
 Acenta   ?23,490 (~ €27,500)  ?18,490 (~ €21,630)
 Tekna   ?25,490 (~ €29,800  ?20,490 (~ €23,980)

Следва информацията за лизинга на батерията (избират се продължителност и очакван годишен пробег):

Лизинг на батерията на Nissan LEAF
 Срок на лизинга > 12,000 км  14,500 км  17,500 км 19,000 км  24,000 км
 36 месеца+  ?70 ?77 ?85  ?93 ?119
 24 месеца  ?80 ?87 ?95 ?103  ?129
 12 месеца ?90 ?97 ?105 ?113  ?139

Курс британска лира към български лев (15 април 2013 г.) – 2.29 лв за 1 лира.

С ?5,000 субсидия за покупка на електромобил в Англия, от юни на Острова най-евтиният вариант за придобиване на Nissan LEAF ще e модел Visia за ?15,990 + 70/месец лизинг на батерията. В горния край на спектъра съответно е Tekna, който след приспадане на субсидията, но заедно с батерията, струва  ?25,490. Без субсидия, тази крайна цена би била ?30,490 (в Германия Nissan LEAF стартира от €33.990, след намалението с €3,000)!

Ами ако няма субсидия, какъвто е случаят в България?

У нас през 2012 г. беше направено предложение за въвеждане на държавна субсидия от 5,000 лв за покупка не електромобил. То не намери място в бюджет 2013 и с разклатената ни политическа ситуация не е ясно кога ще бъде прието. Всички местни представители на различни автопроизводители, с които сме разговаряли, казват, че не започват да предлагат електрически модели, защото няма държавна субсидия и зарядна инфраструктура. Не ги виним, но и не чакаме (макар че явно е за добро) – работим вносът и предлагането да започнат. За да можем и ние в България да си купуваме Nissan LEAF като англичаните за под 40,000 лв наши пари. Дали с отделен лизинг на батерията има реално поевтиняване, е друг въпрос Wink.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2710 пъти Последна корекция Вторник, 16 Април 2013 00:34
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.