Ford Fiesta – електромобил със задно задвижване! Помага: Schaeffler
От Мартин ХаджистойковМонтирането на електромотори в колелата на автомобили започва да става популярна преработка. Още не можем да го наречем тунинг, но е супер промяна, която отваря много място. Особено при малки коли като Ford Fiesta...
Електромоторите, служещи и за главини, се монтират много отдавна на велосипеди. В света на двуколесните, с други думи, са доста позната технология. И това, че бързо намират място и в по-големите превозни средства, като ги правят много по-ефективни, само може да ни радва. Електромобилите имат много по-малко компоненти и се задвижват от по-малки мотори спрямо ДВГ колите. С електрически мотори в колелата, обаче, направо започва да бъка от свободно място.
Електромобилът на Shchaeffler
С изключение на Opel Ampera германците още не предлагат електромобили. Е, за щастие това ще се промени още от есента на 2013-та. Автопроизводителите може и да се бавят, но има компании, при които положението е съвсем различно – екипът на производителя на лагери Schaeffler, например, вече е готов с второто поколение на своята E-Wheel Drive технология.
Тя е вградена във Ford Fiestа, съвместно с поделението за инженерни разработки и проучвания на Ford в Европа. Сега, новата система е значително по-мощна от първата, със 75% повече за максимален въртящ момент – цели 750 Нм. Това е три пъти повече от оригиналната версия и обезкуражаващо повече от възможностите на стария ми (и доста по-обемен) бензинов двигател...
Всеки от двата електромотор развива 40 кВ, а общата мощност (някак си) е 110 кс. Ето и какво включва самата система:
- Електрически мотор
- Спирачен модул
- Течно охлаждане
- Контролен модул
И всичко това, в един 16-инчов кръгъл модул с тегло само 53 кг! За сравнение стандартното колело със спирачната система тежи 45 кг.
В обобщение
Дали Ford Fiesta е най-подходящ за такава "проба"? Като супер известен представител на компактния клас, определено да – на малките градски коли много им пасват електромотори в колелата. Отварят ги!
И за десерт – най-интересното: E-wheel Drive системата на Schaeffler няма задвижващи валове. Да, това означава, че с нея колата може да се паркира и перпендикулярно. Облекчаващо!
У нас, въпреки всичките приказки за марката Ford, особено Fiesta си остава един от най-популярните градски модели. Кой знае, може точно това да е електромобилът, който ще се хареса от родния потребител; така че, чакаме пазарна реализация... и добра цена, разбира се!
[От: TechVehi]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.