Сряда, 24 Април 2013 08:27

Volvo C30 EV вече ще ускорява и зарежда (доста) по-бързо

От
burzo_zariadno_brusa_nlg6_elektromobili_volvo_c30
В този блог: Втора тестова фаза за шведския електромобил това лято – Volvo C30 EV с по-мощен мотор от Siemens и 22 кВ бързо зарядно от BRUSA.

На шведите им е най-лесно да си тестват електромобилите на студено. Виж, за топлото, не е точно така. Но тестовете на Volvo C30 продължават и втората генерация получава нов Siemens електромотор с пикова мощност 89 кВ (120 кс) и въртящ момент от 250 Нм. Така ускорението вече е 10.7 сек. от 0-100 км/ч и в комплект с мощното зарядно устройство на BRUSA подобренията са очевидни, при това още на тестова фаза...

За подобренията в мощността и ускорението, чудесно, винаги ги търсим. Някоя и друга секунда по-бързо на светофара е магията, която привлича като магнит. Но секундата по-бързо ускорение отминава, мда, като секунда, затова да обърнем повече внимание на другата новост – бързото зареждане.

Новото зарядно

Когато миналата година научихме за 22 кВ зарядното на швейцарската компания BRUSA, предположихме, че то ще намери бързо приложение. Това вече е факт в повече от един електромобил, а едно кратко напомняне за устройството е, че то е първото трифазно по рода си достатъчно малко за вграждане в електромобили. Дългото зареждане на електро колите не е от нещата, които помагат за масовото им възприемане, затова бързите зарядни устройства неминуемо привличат внимание, като в случая с ъпгрейда на Volvo C30.

Бързото 22 кВ зарядно устройство на BRUSA поддържа монофазен входен волтаж в диапазона 200-250 V и трифазен в рамките на 360-440 V. Максималното зарядно напрежение е 60A. На колко места обаче има такова?

Батерията

От изпращача, към получателя – другото електро устройство на борда, батерията. Второто поколение Volvo C30 EV получава литиево-йонна батерия с 24 кВтч номинален капацитет, 22.7 кВтч от които се използват за задвижване на колата. Обичаме когато производителите дават тези данни предварително, за да не се налага да гадаем или да вадим калкулаторите.

И тук идва предимството на бързото зарядно на BRUSA, което може да напълните батерията на електрическия Volvo само за час и половина. За сравнение, на стандартното зарядно за нужни 8-10 часа за същата операция. Натъпкана с електрони пък батерията осигурява 162 км пробег по Новия Евро цикъл за шофиране. За да добиете представа колко различни са нещата в реални условия, обаче, новият Renaul ZOE има 210 км NEDC пробег, но 130-150 км в реални условия според първите потребители. Определено ще се намерят хора да изстискат повече, но на този етап е по-реално да говорим за около 120 км пробег за Volvo C30.

И в обобщение, както мернахме по мрежата тези дни, май бързото зареждане на електромобили започва да си намира компания – Fast Food, Fast Charge. Не че сме залетели за хамбургери към МакДоналдс, понеже предлагат бързо безплатно зареждане (до 80% за 30 мин), но то пък и няма как – това засега го правят само в Калифорния. За нас остават добрите новини, че технологиите при електромобилите се подобряват, за да отговорят на разглезеното ни потребителско его.

[От: Green Car Congress]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2127 пъти Последна корекция Сряда, 24 Април 2013 09:44
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.