Инвестиции без край: Първо обувки, после и дрехи, а сега и сума ти електромобили
От Мартин ХаджистойковВ Zappos вече се предлага какво ли не, но сега неговият изпълнителен директор Тони Шей (Tony Hsieh – правилното произношение на традиционен китайски си е Шией) гледа в нова посока – възраждане на градското придвижване с модерни електромобили и още...
Онлайн гигантът за обувки, дрехи и аксесоари не предлага доставка до България (въобще извън САЩ) и от няколко години е собственост на империята Amazon (сделка за $1,2 милиарда в стойност на акциите). Името Zappos обаче остана независимо и все така емблематично и ето че водещият човек в компанията намира нови поприща за развитие. Всъщност, както сам казва, Тони никога не си е падал по обувките, но сега техните продажби му позволяват да пробва интересни и модерни неща. Като предлагане на гъвкави пакети за електрическа мобилност. Пълни с екстри!
Новият електромобилен проект на Тони
След като премести своята компания в Лас Вегас, Тони намира за интересно да разнообрази предложенията в града на забавленията. Идеята му няма нищо общо с казина или игрални клубове – става дума за придвижването из града. Всъщност, това е инициатива за $350 милиона на име Downtown Project, чиято цел е "да създаде оживена, свързана градска среда" – нещo като преосмислена градска мобилност.
Основната част от проекта. Накратко, това е най-голямата покупка на едро на Tesla Model S в света досега – Шей купи 100 електромобила наведнъж. И като знаем цените на Model S, започва да става ясно защо проектът има такава голяма стойност. Не се и съмняваме, че Тони си е издействал добра отстъпка за голямата си покупка от Tesla Motors. Казваме го, защото в Европа най-евтиният Model S е на цена €72,600... Мда, засега не е като за масово потребление!.
Какво още има в проекта
Тези 100 Tesla електромобила са само върха на айсберга на този супер амбициозен проект. Той е първият по рода си модел за градска мобилност, който комбинира най-доброто от услуги като Zipcar и Uber, със споделяне на велосипеди и други неща в едно, но с различен начин на заплащане.
Ето какво предлага Project 100: възможност на обитателите на централна градска част да избират различни възможности за придвижване. Нещата са обяснени много добре на сайта на проекта, а понеже сме в света на смарт телефоните – чрез специално приложение можем да посочваме къде искам да отидем и как да стигнем дотам. И всичкото това си има съвсем логична цел:
Да се намали броя на колите в центъра (на Лас Вегас), но същевременно да се увеличат (и улеснят) начините за придвижване.
В обобщение
Не е като да ги няма тези неща в много градове по света вече. Но тук става дума за различно членство – друг модел на употреба. Вместо да плащаме на превоз, километър или на час, ни предлагат месечна такса за достъп до всички услуги в пакета. ОК де, на хората в Лас Вегас. Проектът все още е в етап на развитие и слеващите месеци ще има бета тестове, но едно е ясно – цената на пакета ще е като за месечен наем на рент-а-кар – във Вегас, около $400. Липсва само едно: разходи за бензин – липса, за която много си мечтаем .
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.