Вторник, 15 Октомври 2013 00:00

Ало, Мюнхен, къде са ви електромобилите?

От
ecarsbg-tesla-motors-munich
В този блог: Първият ни ден на eCarTec – изненадите валят!

На опашка за тест драйв не се бяхме редили, но това да ни беше грижата. За което се наредихме в eCarLive Drive зоната на eCarTec Мюнхен, тествахме го. В града обаче ни чакаха изненади, за които не бяхме подготвени.

Да почнем от самото начало. Пристигнахме на обяд (14-ти) в Мюнхен, настаняване, душ и направо към центъра – защо пък да не идем до салона на Tesla Motors веднага, казваме си. И бинго, добре че го направихме. Пристигаме и какво да видим, в прилежащото сервизно помещение влиза Model S от Норвегия, а отпред и отстрани на сградата още няколко бройчици (по-късно човекът сподели, че вече е обиколил Европа с новия си Model S и просто минава да зареди). След снимките отвън веднага се намърдахме в салона, представихме се и с тези eCars.bg якета на гърбовете дори не се наложи да даваме визитки. И естествено веднага нападнахме прилежно паркирания в центъра на салона Model S.

Видяхме го и отвън, но вътре колата изглеждаше огромна. Досега нали я бяхме виждали само на снимки, та нямаше как да го знаем. Много е раздута и широка, но вътрешното пространство не е чак толкова обилно.

Най-важното е че времето беше чудесно, набързо си паснахме с нашия Tesla домакин Герхард и след известен натиск Laughing го убедихме да ни вреди с големия тест драйв на момента. Супер стана и по-късно разбрахме колко добре стана така. За Tesla ще говорим много подробно в специален блог по-късно днес, за сега за другите ни първи впечатления от eCarTec Мюнхен.

Изложението е в 2 от огромните палати на мюнхенското Neue Messe. Още от списъка с изложители се вижда, но и на място много бързо разбираш колко много германски фирми са се ангажирали с електрическата мобилност. Не че не го знаехме, но както разбрахме по-късно, при производителите нещата вървят много по-бавно.

Започнахме да въртим кръгчета из палатите, че изложители грам не липсваха и още в началото видяхме интересни неща. Едно от тях беше електрифициран от германска компания руски Камаз, при това с компоненти собствено производство и изцяло завършена ел. система.

В първата палата имаше най-вече изложители на компоненти и цялостни решения за електрическата мобилност и малко коли и други превозни средства. Един от мини щандовете е на Tesla, колкото да има един параван зад Model S и много хора наоколо. Там разбрахме, че тест драйв можем да направим навън пред палатите в зоната за целта, но това нямаше да е лесна задача.

В другата палата намерихме електрическия VW e-Up!, чиито седалки се оказаха невероятно удобни. Интересното е, че колата е компактна, но шофьорската седалка се дърпа много назад и дори двуметров шофьор няма да се чувства неудобно.

Напред към Daimler, на чийто щанд заварихме по-голям Electric Drive избор:

  • Smart fortwo
  • Mercedes-Benz B-Class
  • Mercedes-Benz SLS AMG

Чудесно, но само малкият smart e на пазара (В Балкан Стар ни казаха да забравих за България). Електрическият B-Class ще се продава първо в щатите от 2014-та (да, кофти работа), за почти половин-милионния в евро електро SLS сега няма кой знае какво да кажем.

Караме напред към тестовете. Дадохме си чинно данните и хайде на LEAF опашката. Бавно върви нещо, да му се не види – в София по-добре се справяхме с организацията. Тук в Мюнхен по-модерно го карат, попълваш си данните на един iPad, но полетата объркващо подредени и отнемаше цяла вечност да въведеш всичко.

Е, разгеле, качихме се в Nissan LEAF, почти три години след като излезе на пазара. То не можеш да го наречеш особен тест драйв, че една обиколка на част от плаца на старото летище, с ограждения за тест маршрута, но се изредихме и събрахме не малко впечатления. Тествахме и двата режима и веднага стана ясно, че като изключиш ECO, дори с четирима в колата ускорението си го бива отвсякъде.

Другите важни неща бяха да проверим регенерирането и в режим B то е доста по-осезаемо, въпреки че това на Kangoo Z.E. определено е по-силно – електрическият ван спира доста по-бързо като отпуснеш десния педал.

Нали е за първи впечатления този блог, да прескочим малко нататък, че дойде време за изненадите, за които не бяхме подготвени.

Стана следобедно време и поприключили с известна част от задачките се мятаме към BMW Welt. Те може да не са на изложението, но ние ще идем при тях. Мохамед и планината...

Чудим се защо да му се не види в родния им град не участват на ЕМ изложение с електромобилите си, за които толкова натискат сега и отговорът получихме по-късно вечерта.

Стигаме до "света на BMW" и първа (приятна) изненада – на една от сградите, огромна стена покрита със стотина метра соларни панели и под тях BMW i3 плакат. Влизаме във футуристичната сграда в съседство и за разлика от миналата година сега вече имаше BMW i кът. Дотук добре...

Първо минаваме през BMW on Demand зоната – да видим как стои въпросът с нашия (евентуален) BMW i3 тест. Ъъъъг, с кой тест? "Какъв i3? Нямаме такава кола тук." Що рече, друже, как да нямате, нали това е централата на BMW, опасали сте всичко отвън и отвътре с i3, идваме от 1500км да го пробваме и нямате такова? "Ами не, нямаме, но нека да проверя на информация".

Кратка справка и "Ами съжаляваме, елате след 16-ти ноември". Ама как бре пич, на сайта имате форма да си резервираш i3 тест драйв, пък не предлагате тестове. Момчето се поизчерви и призна, че няма какво да каже. Но ни предложи да пробваме ActiveE срещу €25 на час. Благодарим ти, човече, няма що... Какво ни остава обаче освен поне това да направим.

Даваме визитки междувременно, обясняваме кои сме и за какво се борим и "момент да попитам при дилъра дали може да се получат нещата". Издиктува наш имейл и телефон на някого и щели да върнат обаждаме, ама "нищо не мога да обещая". Какво ви става бре хора, една кола нямате и при дилъра ли?

Няма да я бъде тая, да проверим сами. Айде в колата и към BMW Niederlassung, на 4-5 мин път е, как да не идем. Пристигаме и веднага на информация. Искаме да видим i3, казваме. Дамата се пресяга за брошура. Ама моля те, за колата говорим. "Ммм нямаме такава тук". Хей, то май направо да бяхме отишли в завода в Лайпциг, пфффф!

Отнякъде ни извикаха BMW i агент и след разговор с него картинката най-после се изясни. Не че ни хареса какво чухме, но поне получихме информация:

За съжаление още нямаме тестова кола, а вече има 1,200 души записани за тест драйв само от Мюнхен. На мен самия ми предстои първото ми тест обучение другата седмица. Ще имаме една кола тук вътре в салона и една за тестове от 16 ноември натам. Ако се интересувате за колата за директна препродажба, според правилата ни не можем да ви продадем i3, а пък ако след покупката решите да го продадете, може да го направите най-малко след шест месеца...

Леле!!! Това направо ни свали на пода. Имате 1,200 желаещи само в Мюнхен и за тях ще има 1 кола за тест?!? Огледахме се – в BMW ли сме всъщност, че не разбираме какво става. Това някаква шега ли е? За отговора, който наскоро ни дадоха от Камор (сега Бавария Ауто), че в следващите пет години едва ли ще предлагат i3 се сетихме, но и тук в Мюнхен BMW успя доста да ни изненада, при това хич не приятно...

Ето такива неща... Направо да не повярваш. Но завършекът на деня не беше по-малко странен. От София приятелите ни от Renault, на които помагахме вече два пъти за тест драйв на Twizy и Kangoo, ни намериха контакт в Мюнхен да идем да тестваме ZOE, че компанията няма щанд на eCarTec (нали Nissan има та явно са решили да не ги мешат...).

ОК, Renalt салонът мега удобно се оказа не на другия край на Мюнхен, а точно до този на BMW, от който излязохме. Влизаме в Renault, салонът голям, намерихме електричките и хоп, ZOE го нямаааа. Търсим нашия човек – и него го няма. Питаме един от дилърите – ами нямаме ZOE тук и колегата е в другия салон. Айде пак. Давай да го намерим колегата и да се организираме за тест.

Звъни момчето, идва след малко, "ами има едно ZOE там, но го тестват в момента, колегата ще ви се обади по-късно". И тук имаме едно, но то е повредено. Какво? Нали нямахте. Сега изникна едно повредено. Стига бре хора, взе да ни идва в повече мюнхенската електромобилна апатия. ОК, дадохме визитки да ни се обадят по-късно, но така и никой не се обади. Идеално, направо към хотела, викаме си – да си споделим първите впечатления и да пуснем снимки. И така след този ферман продължаваме да натискаме германците утре – няма да си тръгваме от тук без да изпълним задачите. Трябва да се натиска, че ето колко мудно е положението!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 1627 пъти Последна корекция Сряда, 23 Април 2014 21:40
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.