Понеделник, 07 Октомври 2013 09:11

За пожара, който не можа да обхване Tesla Model S

От
tesla model s pozhar
В този блог: Tesla Model S се запали след удар в пътни отломки, но вътрешната защита на батерията ограничи пожара.

Миналия вторник, движещ се с магистрална скотост Tesla Model S се удари в метално парче на пътя, което предизвика значителни щети и пожар в електромобила. Видео с пламналата кола се появи бързо в интернет и предизвика дежурната електромобилна истерия, в резултат на което (за кратко) акциите на Tesla Motors се сринаха с $30. Собственикът на колата е невредим, пожарът е потушен, щетите са ограничени до предното багажно отделение, а Tesla предложи адекватно разяснение по случая в своя корпоративен блог...

Само за 2-3 дена акциите тръгнаха обратно нагоре и се оказа, че този пожар е неочаквано доказателство за това колко обезопасен е Model S. Като за начало, Елон Мъск предлага едно бързо разяснение:

Причина за удара е откъснал се елемент от каросерията на товарен камион. Формата на елемента е предизвикала масивна подемна сила под колата и ударът отдолу е с еквивалент на 25 метрични тона. Само такава сила е в състояние да пробие 8 см дупка в щита, който пази основата на колата.

  Елон Мъск, ИД на Tesla Motors

Подробности за историята:

Ударът е причинил пожар в предната част на батерията, която се състои от 16 части. Защитните стени вътре в батерията са попречили на огъня да се разпространи. Вградени в батерията отдушници насочват пламъците надолу към пътната настилка, отвеждайки ги от колата.

След пристигане на място пожарникарите са пробили дупки в горната част на щита на батерията, след което са пръскали с вода. Литиево-йонната батерия на Model S може да се третира с вода (вместо сухо вещество), но металният кожух не трябва да се пробива, защото както е станало в случая, новите дупки са позволили на пламъците да променят посоката си към предния багажник на Model S. Въпреки това, комбинацията от вода и сухо вещество бързо е потушила пожара.

ДВГ колите горят много повече

Електро колите са все още много малко на брой в сравнение с ДВГ возилата и всяка случка от този тип привлича много повече внимание. Само че, както Мъск посочва, в САЩ годишно се запалват около 150,000 превозни средства, а ниската енергийна плътност на батерията на Model S я прави значително по-неподатлива на запалване, в сравнение с колите с ДВГ.

Сигурността преди всичко

Все търсим информация за нови и нови обещаващи технологии при батериите, които да ни осигуряват повече пробег. Но безопасността е по-важна. И ето че дойде момента да разберем на какво ниво е тази на Tesla Model S. То и няма как, без инциденти на пътя, а с електромобили те все още са рядкост и тепърва съответните организации ще събират ценна информация за аварийните ситуации с електрически превозни средства.

Това беше и първото "огнено доказване" на Model S и след моментния срив на акциите, надеждността на колата върна стойностите им обратно към предишните пикове. Остава ни малко да я видим на живо – в средата на октомври на eCarTec Мюнхен.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 1886 пъти Последна корекция Понеделник, 07 Октомври 2013 10:33
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.