Аутобан тунинг – германски пакет за Tesla Model S
От Мартин ХаджистойковБихме останали в Мюнхен след eCarTec изложението, но едва ли щяха да ни поканят на вчерашната Tesla Motors среща в града с участието на Елон Мъск. Поводът за нея малко или много са все още слабите продажби на Model S в Германия, където консерватизмът и практичността доминират...
Наистина, да видиш електромобил по улиците на Мюнхен е рядкост. Но на малкия eCarTec щанд на Tesla Motors вреше от хора. Изложеният Model S трудно се виждаше и отвсякъде лъхаше на огромен интерес. Защо тогава продажбите на Model S са по-слаби от тези на Nissan LEAF, например?
В Германия има много причини за това. Без ограничения на трилентовите аутобани, камара топ луксозни модели и бензиностанции навсякъде, германците са свикнали с определено ниво. Tesla Model S изкарва и по 500 км с едно зареждане, но с продължително каране в диапазона 150-200 км/ч това няма е точно така. В добавка, бързите зарядни станции за електро коли все още не са достатъчно.
И ето ти сам Мъск в Германия, да позасили нещата. В случая, с Аутобан тунинг пакет за Tesla Model S. Задачата да го разработи се пада на топ екип от инженери на Tesla и най-хубавото е, че в последствие ще могат да го използват всички – няма само германците да обират каймака я!
Точни детайли за Аутобан тунинг пакета Мъск не е дал, но в негов стил е подхвърлил, че Model S ще предлага по-добро управление при високи скорости. Хм, при нашия тест в диапазона 170-190 км/ч не забелязахме да има нужда от такива подобрения. Но пък ако искат да подобрят колата още, кой би отказал добавките.
Управлението ОК, но какво правим с пробега? При тези скорости и сегашната технология няма кой знае какво да се направи. Ще "го борят" с мрежа от Supercharger зарядни станции този проблем. В момента в Германия се изграждат първите шест станции от този тип и тук идва една малко шокираща новина:
Мощността на станциите няма да е 120, а 135 кВ и се очаква в бъдеще да я вдигат още!
До края на 2014-та в Германия трябва да има 40-50 станции и в която и точка да се намираш, ще си на не повече от 200 км от бърз заряд. За въпросния период целта е да покрият 80% от населението с тези параметри.
И още: точно изгледахме видео от събитието в сервизния център на Tesla в Мюнхен. Когато минахме оттам само преди няколко дена видяхме няколко коли и механици. А сега са го преобразили на парти хале за сбирката (видеото е мноого дълго, сбирката е след 14-та минута): http://www.youtube.com/watch?v=MmQb94EF1UY.
А към края се чува нещо много интересно:
Притежател на Model S от Словения казва, че е дошъл за събитието със своя Model S изминавайки 450 км с едно зареждане и средна скорост 100 км/ч.
Да бяхме останали, а? Можеше да изиграем едно театро на Мъск да се просълзи и да рече поне един салон да отвори в България. Ама айде от нас да мине, да го оставим на мира, че с тая Германия бая тунинг го чака .
От: Horst L?ning
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.