- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Зарядни станции в БГ
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Например тези в Мото Пфое (София, Варна, Бургас) си работят, но са само за клиенти на Мото Пфое. Станцията в Благоевград все още се изгражда (очаквано пускане края на януари 2017), а тази на МВЕЦ ЧУРЕКОВСКА работи и е 24ч с публичен достъп.
Доколкото разбрах основно изграждат станции при заявка от клиент. Не получих директен отговор, но мисля че самите Bulcharge нямат планове да финансират и инсталират зарядни станции.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Здраве и късмет за всички и ... тока да не свършва и не спира!
И сега за ЗАРЯДНАТА ИНФРАСТРУКТУРА.
I. Кой има ИНТЕРЕС да се изгради такава?
1. Собствениците на ел.коли. НИЕ - сегашни и бъдещи.
2. Инвеститор който да ПЕЧЕЛИ от продажбите.
3. Държавата и Общините защото ел-мобилността е политика и пази природата и здравето на всички /не само на нас/.
КОЙ СМЯТАТЕ, ЧЕ Е НАЙ-ЗАИНТЕРЕСОВАН ТОВА ДА СЕ СЛУЧИ? Естествено НИЕ!
II. Колко ще СТРУВА да се изгради.
Малко /елементарни логически/ разсъждения: Там от където тръгваш и където отиваш винаги има достатъчно време /и възможности??/ за зареждане. Проблем са междинните зареждания, а техния брой зависи от пробега с едно зареждане. Колко е този пробег?
1. Ако приемем, че е 300 км /за Тесла/ то за цяла България ще са нужни 2-4 БЪРЗИ зареждачки - минимум 50 kW DC ChaDeMo. Да не се заблуждаваме, само бързото зареждане е добро решение за батерии 80-90 kW. Без претенции да съм точен:
- на Тракия около Ст.Загора /може да отпадне, ако Tesla сложи SG/
- на Хемус някъде по средата /около Търново??/
- в София? - за транзитно преминаващите
- на границата с Гърция.
2. Ако пробега е 100 км. Между изброените по 1-2 станции 22 kW и в посока Видин, Русе, Смолян, Царево и т.н. ... да са общо 10 броя.
Страшна инвестиция 100 000 евро??? Няма и една Тесла.
P.S. Търсят се съдружници, с не много голям капитал, но с огромен ентусиазъм. Желаещите да пишат тук и ли на лично съобщение. Лична покана за Мартин, той все пак е нашият Главен Гуро и всички членове на КАРАМеЛ.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Като почнеш от точната локация, че трябва да бъде в близост до заведение за хранене, трябва собственика да се съгласи, или да се купи имот. За да отвориш партида трябва да имаш имот. Трябва и да има възможност за такава мощност от съответното енерго - трафопост наблизо и свободна мощност. После, не можеш да взимаш пари за зареждане (понеже трябва лиценз за продажба на ток), така че зареждането трябва да е безплатно и това не е точно "инвестиция".
И още доста неща, които правят това начинание не толкова елементарно като набавянето на съответната сума. Не казвам невъзможно, но не е и така както си го описал =)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Ако е много лесно, досега да го е направил някой друг /така казваше един колега/?
Да хубаво е да е близо до заведение, даже задължително /докато се зарежда колата, пътниците да не скучаят/. А кой собственик на заведение няма да иска платежоспособни клиенти да спират специално при него? Някой дори си купуват собствена зареждачка.
Ако на нас, които сме лично заинтересовани ни "пречи" и "отказва" това или онова, кой "незаинтересован" ще ни НАПРАВИ УСЛУГА да си караме наволя електричките.
Друго ми изглежда малко тъпо - в малка България n-броя асоциации, сдружения, браншови организации и клъстери и никой нищо РЕАЛНО не прави? Някой е станал официален представител на едни испански станции и иска да прави търговийка. И до тук!
Като изключим неорганизирания ЕНТУСИАЗЪМ на вече закупилите ел-кари.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Сега не мога да предоставя детайли, защото сме в подготовка за анонс, но за една година в ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ беше свършена доста развойна и подготвителна работа и сега сме в процес на производство на хардуер и софтуер. Скоро ще обявим тези продукти и ще започнем конкретни действия (не просто планове) по изграждане на зарядна мрежа.
Пък които други компании го (на)правят също - само може да се за добре, че ще имаме повече инфраструктура.
Пепи като дойдеш в базата ще видиш как вървят нещата .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Кофти за тях, защото това ще се случи, просто не при тях. Но искам да кажа че само простата задачка да се намери място (желаещ, плюс инфраструктура) си е сериозно предизвикателство.
Аз предизвиквам всеки ентусиаст да пробва да уговори поне един собственик на подходящ обект по магистралите =)
От получаването на отговор "да, на моя обект може да сложите зарядна станция и аз имам 50+кВт свободна мощност" до слагането на едно 50kW CHAdeMO е не повече от месец. Но такъв отговор няма да даде нито един собственик да заведение по магистралите, особено ако се очаква той да плати €20к за станция. А пък ако му се подари, тогава веднага излиза въпроса "а аз ли ще им плащам тока?!?"
CHAdeMO зарядни станции има много, китайците ги изпращат до 2 седмици, след заплащане разбира се =)
Аз съм готов за сериозни дискусии по темата, не се заяждам =Р
Като се видим тези дни ще говорим пак. Може да направим едно събиране с конкретна тема - тази
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Пък естествено и с повече хора - като обявим нещата и задействаме разгръщанката.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- vass
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 6
- Харесвания: 3
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
rrumpe писа: Да попитам, на местата за почивка край магистралата където има заведения и бензиностанции, прилежащото мястото частно ли е? Защото ако не е частно, а общинско може общината да се убеди да се постави станция.
БГ администрациите са още много далеч от подобни инициативи. Няма ли далавера - няма интерес.
И пак идва тънкия момент с наличната свободна мощност. Рядко подобни обекти се презастраховат с мощности, тъй като това си струва пари..
Иначе не разбирам защо собственик на крайпътен обект не би се интересувал (ако не е негова инвестицията разбира се). Това са потенциално добри клиенти, които остават на място засега по-дълго от зареждащите гориво.. и които потенциално винаги ще консумират. Win-win от всякъде..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
earendil писа: Иначе не разбирам защо собственик на крайпътен обект не би се интересувал (ако не е негова инвестицията разбира се). Това са потенциално добри клиенти, които остават на място засега по-дълго от зареждащите гориво.. и които потенциално винаги ще консумират. Win-win от всякъде..
Освен ако заведението не е достатъчно пълно през повечето време и собственика не се интересува от инвестиция която да му докара повече клиенти, понеже няма нужда от тях.
Остава варианта собственикът да е фен и това да е достатъчна мотивация...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Уважаеми г-н Петров,
Бихме искали да Ви уверим, че поемането на екологична и социална отговорност е важна част от корпоративната ни политика от самото встъпване на Kaufland в България.
Радваме се, че имаме аналогично мислене по темата и споделяме идеята Ви. Ето защо желаем да Ви информираме, че с откриването на нашия най-нов хипермаркет в гр. София, бул. "ген. Тотлебен" на 15.02.2017 г. ще бъде открита и най-модерната и най-бърза станция за зареждане на електромобили.
Още повече предоставената услуга ще бъде изцяло за сметка на Kaufland и напълно безплатна за всички наши клиенти.
В следващите няколко месеца предстои изграждането на такива станции и за нашите по-големи хипермаркети в страната, в градовете Варна, Бургас, Ст. Загора, в бъдеще във Велико Търново и др.
Благодарим Ви още веднъж, че сте сред редовните ни клиенти и се надяваме, че и занапред ще оправдаваме доверитето Ви.
С уважение,
ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА КАУФЛАНД и всички фенове на екологичната мобилност. За повече чист въздух в нашите градове.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Ама защо Търново е пак най-накрая... Дано Lidl ги изпреварят там =)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.