Зарядни станции в БГ
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Бих искал да попитам, знаете ли какви ще са зарядните станции(Chademo?, кВ?, конектор?), които се очаква да сe пуснат следващата година и къде ще са?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Но нещата ще се променят, затова е темата да я допълваме, а и нали работим по собствен сайт - заряден локатор - на него ще има всички станции и места за зареждане и всеки ще може да добавя обект. Вървим натам и се надявам до края на годината да заработи, да започнем да го пълним и да има информация за бързи зарядни.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Първият ми опит да заредя на обществена зарядно станция в БГ премина със смесен успех.
Става въпрос за новооткритата (засега единствена) в Бургас станция на А1 в общинския паркинг на ул. Гурко.
Първо малко се опитах директно да ползвам шуко контакта, който според информацията в медиите трябваше да е със свободен достъп. Оказа се, че трябва чип не само за тип 2 контакта, но и за шуко контактите. От там ни отне малко време с пазача да се справим с активирането (явно бях първия след откриването на станцията). Наложи се да звънна на тел. на А1 от сайта им. Номера е чипчето да се задържи повече време на прозорчето срещу съответния контакт.
Контролера си мина селф теста, колата бибипна и си тръгнах на разходка из Бургас.
Уви 2 часа по-късно като се върнах видях, че зареждането е спряло. Двете червени лампички на контролера мигаха, което ще рече проблем с контакта. Възможните причини според инструкциите на колата ми са или не добре заземен контакт (което обикновено се установява веднага след включване) или (по-вероятно) засечено напрежение извън диапазона (обикновено по-ниско). Колата беше заредила само 1 киловат, което ще рече, че зареждането е продължило 20тина минути.
Единственото за което мога да се сетя е, че (пак по информация от медиите) станцията използвала слънчевите панели докато може и после прехвърляла на ток от мрежата. Възможно ли е моментен пад на напрежението при това прехвърляне да е отчетено като грешка от контролера? По принцип такова нещо до сега не ми се беше случвало при зареждане. Или зарежда или не (ако е слаб или незаземен контакт. Така или иначе трябва да се оправи, защото ако разчитах на тази станция, щях да си остана на пътя.
Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
За колите с Тип 1 като Ампера и LEAF обаче остава опцията само шуко (или добавяне на Тип 1, за което ще повдигнем въпроса за следващите станции със сигурност. И като е ограничено на 1 час и става проблем какъвто се е получил при теб.
Със сигурност ще настоявам да се коригира този проблем.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Има два странични шуко, който съм към масичките и за там има резон (макар и странен). Но аз ползвах шуко-то от другата страна, който е над тайп 2.
Така или иначе аз съм си поръчал тип2 кабел от Китай по повода, но това ограничение означава за мен да не ползвам повече тази станция докато не ми дойде кабела след месец и половина.
Прикачам и снимка.. странно са ги разположили тези масички.. два пълноразмерни автомобила не могат да се съберат.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
За прекъсването да видим какво ще каже Теодор.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- teodor.ivanov
- Извън линия
- Свежо попълнение
Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.
Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.
Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.
След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.
Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.
Поздрави
Теодор
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Все пак би било хубаво шуко-то да е също на 4 часа. Сами разбирате, че дозареждане с 4-6 квч (за 2 часа) не е много. Зимата с парно това е само за 15-20км пробег.
Освен това, представете си ситуацията (дай боже), в която аз съм влязъл пръв и съм заел тип 2 контакта, а след мен влезне модел Ес .. Ще трябва да разчита на 2та часа шуко
Ще дам отзиви при следваща възможност.
Поздрави
П. Стойчев
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
МИЕЦ София - двама паркирали под навеса на зарядната станцие - ест. С червени номера.. Викам хайде.. Ще ги затапя и готово.
Тръгвам да търся чипза активация.. Охраната си нява идея за какво говоря.. Праща ме при информацията .. От там ве връщат при охраната.. Които междувременно се сещат, че имало нещо такова в едно чекмедже в офиса.. Отиват да търсят.. Чакам 15 мин.. И в крайна сметка го нямало чипа.. Изгубен бил сигурно.. Трагедия
Тук е мовента да блатодаря на Тео от А1, който ми се обади с любезното предложение да ми изпрати чип.
Хубава работа ама..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Липсата на съдейстие в случая от страна на МИЕЦ е по- голям проблем.. Още повече, че станцията е листната и в локатора..
Тук е момента у кой преминава грижата за такъв проект след изграждането му.. В случая предполагам е в общинската / държавна фирма която стопанисва МИЕЦ... От тух и разбираемото безхаберие..
Ако имах повече време в Сф щях да им спретна едни Госходари на ефира.. Но нямам време.
Пиша тук за да знае човек какво може да очаква..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Поел съм да преструктурираме нещата, защото е пълно безхаберие - тази е единствена по рода си станция в Източна Европа (а и вероятно в по-широк мащаб).
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Отделно много ме дразни тая логика "Що да не паркираме на местата за инвалиди и електромобили, и без това по цял ден седят празни, а места за паркиране няма". Дивотия! Аз може да паркирам на другия край на квартала, или в най-отдалечената точка на мол-а, но никога не бих си позволил подобно нещо. Или поне да си оставят телефоните.
Тези хора май не разбират, че зарядната станция за електромобила е като бензиностанцията за автомобила - представих си кола която цял ден не мръдва от бензиноколонката..,
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Като ми отпадна варианта за зареждането просто си врътнах и си слязах долу.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- teodor.ivanov
- Извън линия
- Свежо попълнение
Уточнявам за станцията пред Интер Експо Център. Съоръжението е изградено от Консорциум Зелена Енергия като има частично финансиране по програма на Глобалния Екологичен Фонд (един от последните финансирани проекти преди оттеглянето им от страната). Ние от А1 Лимитед бяхме изпълнители. Идеята на станцията е чисто демонстрационна, проекта приключи миналата година. Станцията не е демонтирана поради желанието на всички ни да има още една точка на постната карта на станции. Тук искам да вмъкна една скоба и да спомена, че самото намиране на терен отне повече от година, първоначалната идея беше за локация в централната част на града, но така и не се намери общински служител, който да отреди 2 парко места за поставяне.
Интер Експо Център бяха така добри да ни подкрепят и съдействат за да се реализира проекта на терен в близост до изложбените зали.
Относно чипа - такъв беше предоставен на ИЕЦ с цел улеснение на посетителите. Поради спецификите на локацията станцията се използва рядко, което е и една от предпоставките да не се намери чипа, също така охраната е от друга фирма.
Раздали сме няколко чипа на електромобилисти за да могат да си ползват станцията без да са зависими от ИЕЦ (все пак и те си имат работно време). Ако има други желаещи моля да се свържат с нас за да подготвим и за тях.
Относно паркирането, както с повечето неща си трябва време за да се научат шофьорите къде може и къде не може да се спира, всички знаем за стотиците снимки на неправомерно паркирани автомобили по местата за инвалиди в молове и т.н.
И за завършек - станцията, форума, блога, локатора - това са все проекти на едни хора с амбиция да се направи нещо хубаво и полезно. За съжаление ние нямаме щастието да сме Тесла и да получим едни удобни суми държавен грант, с който да гарантираме, че всичко ще се случва бързо и безпроблемно. Знаем какво има да се дооправя, заели сме се и се надяваме скоро да бъдете приятно изненадани. Междувременно се радваме да получаваме подобни критики, съвети и препоръки и сме винаги готови да поговорим с хора с идеи и възможности да ни подкрепят.
Хубав ден от нашия екип
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.