Новото поколение трета серия на BMW се задава с множество подобрения и в нашето полезрение естествено попада затварящата кръга хибридна тройка. само преди седмица стана ясно, че през следващата година на пазара ще излезе ActiveHybrid 5 и с новината за включването на по-малкия събрат в семейството от хибриди на баварската компания става ясно, че слабите продажби на хибридния X6 ни най-малко не разколебават BMW в 'зелено' отношение. С електрически модели планирани за пазарен старт през 2013 г. и 2014 г. под формата на BMW i3 и BMW i8, хибридните варианти идват като междинен тест, който обаче може да остане за дълго в портфолиото на компанията, особено ако се докаже сред потребителите и технологиите напреднат още повече. В мрежата вече се появиха шпионски снимки, които според някои издават 'хибридната' специфика на 'облечен' в карбон прототип на новата 'тройка' и поради липса на други ви показваме една от тях...
Първоначалната информация е, че ActiveHybrid 3 ще се появи на пазара през есента на следващата година като част от гамата на новата 3-та серия. BMW ActiveHybrid 3 е четвъртият предвиден за производство модел с комбинация от двигател с вътрешно горене и електрическо задвижване, осигуряваща екстра динамика при намален разход на гориво и емисии. BMW ActiveHybrid 3 е първият модел на компанията, в който ActiveHybrid технологията се вгражда в архитектурата на колата от самото начало, което освен останалите предимства означава и много спестено място.
Задвижването на BMW ActiveHybrid 3 включва 225 кВ (306 кс) шест-цилиндров бензинов двигател с BMW TwinPower Turbo технология и специфично настроена за хибридни приложения 8-степенна автоматична трансмисия с интегриран електромотор, който за ограничени периоди от време може да увеличава мощността с до 40 кВ (54 кс). Максималната комбинирана мощност е 250 кВ (340 кс), с пик на въртящия момент от 450 Нм. Средният разход по Европейския тестов цикъл се очаква да е под 6.4 л/100 км, което означава, че ActiveHybrid технологията прави BMW ActiveHybrid 3 с 12.5% по-икономичен от спортните седани на BMW с двигатели с вътрешно горене със сравнима мощност.
Електрическият мотор помага на шест-цилиндровия бензинов двигател с допълнителна задвижваща мощност, давайки допълнителен тласък на колата при нужда. Както и при повечето съвременни хибриди, BMW ActiveHybrid технологията позволява задвижване само на електроенергия, макар и само в рамките на 3-4 километра, с максимална скорост от 60 км/ч в 'режим на ток' при силно натоварване и до 160 км/ч при инертно движение.
При подаване на повече газ, бензиновият двигател се включва автоматично, след което се изключва над определена скорост. В такива ситуации, както и при спиране, електромоторът изпълнява ролята на генератор, преобразувайки кинетичната енергия, която се използва за зареждане на батерията. Тази система работи на същия принцип като функцията за регенериране на освобождаваната при спиране енергия в стандартните модели, макар че при BMW ActiveHybrid 3 количеството регенерирана от електромотора енергия е много по-голямо.
При BMW ActiveHybrid 3 интериорът и удобствата не са по-различни от тези на моделите с ДВГ, защото високоволтовата батерия е монтирана под пода на багажника, чийто обем е 390 литра.
Е, така или иначе новата трета серия далеч няма да се изчерпва с ActiveHybrid варианта, така че ето някои ефективни технологии, които намират място и в конвенционалните модели:
Автоматичен стоп/старт, регенеративно спиране и ECO PRO режим
Новата трета серия на BMW получава като стандартно оборудване авто стоп/старт функция, която автоматично изключва двигателя по време на кратките престои на място в трафика или например на светофар, с което се пести гориво и не се генерират емисии. За първи път и уникално за този клас, тази система може да се комбинира с осем-степенна автоматична трансмисия.
Друга ефективна технологична добавка в новото BMW 3-Серия е същото стандартната функция за регенериране на освободената при спиране енергия, която се използва в максимална степен за захранване с енергия на електрическата система на колата само при спиране или при изключен двигател. Когато двигателят работи, алтернаторът често може да се изключва. Това означава не само че електричеството може да се генерира с нулев или минимален ефект върху разхода на гориво, но осигурява на спортния седан и повече пъргавина при ускорение.
И накрая, с новия Driving Experience Control превключвател ще може да избирате ECO PRO режим, който променяйки управлението на задвижващата система и програмирайки отоплението, охлаждането, загряването на седалките и външните огледала, така че всички те да работят с оптимална ефективност, намалява разхода с до 20%.
Сега може и да ви звучи като някое от онези малки устройства, които се появиха преди години на пазара, обещавайки ни 10-30% намаление на разхода, но едва ли някой има повод да се съмнява в технологично отношение в BMW, така че нека просто да изчакаме новата трета серия и да видим какви ще бъдат отзивите за нея.
[От: Green Car Congress]