В родна Япония Toyota представи своя нов бензиново-електрически модел или иначе казано хибрид - Aqua - който ще се продава в други 50 държави под името Prius C. В Европа пък компанията смята да представи нов малък хибрид, базиран на компактния Yaris, със задвижващата хибридна система на Aqua, която включва 1.5-литров двигател като част от Toyota Hybrid System II (THS II) с редуктор, за разход на гориво от само 2.5 - 2.8 л/100 км според различни тестове на японското транспортно министерство. В Япония Aqua ще стартира с цена от ?1.69 милиона (около 32.500 лв по сегашния курс), а компанията си е поставила за цел да продава по 12,000 броя месечно...
Toyota Auqa Hybrid визитка | |
---|---|
Двигател | 1NZ-FXE - 1,496 сс |
Макс. мощност |
54 кВ (73 кс)/4,800 об/мин |
Макс. въртящ момент |
111 Нм/3,600 - 4,400 об/мин |
Електромотор | 45 kW (61 кс) |
Макс. въртящ момент |
169 Нм |
Обща макс. мощност | 73 кВ (99 кс) |
Батерия | NiMH |
Капацитет |
Няма информация |
Охлаждана система за рециркулация на изгорелите газове {tooltip}EGR{end-link}Exhaust-Gas Recirculation{end-tooltip} подобрява ефективността на бензиновия двигател (с най-висок КПД сред произвежданите), използващ цикъла на Аткинсън. За увеличаване на ефективността на двигателя спомага и захранваната с батерия водна помпа - разработка с намалено триене, задвижвана без ремък, както и прецизно контролираната циркулация на охладителната течност.
Хибридната задвижваща система, която включва устройство за контрол на мощността, мотор-генератор и задвижващ мотор, е изключително компактна и лека. Най-големият и плюс е възможността за изцяло електрическо задвижване чрез избор на електро режим (EV Mode). Батерията пък е оформена за монтиране под задната седалка, оставяйки 305 литра багажен обем на разположение.
Заедно двигателят и електромоторът ускоряват Aqua от 0-100 км/ч за 10.7 секунди, а диапазонът 40 - 70 км/ч 'иска' 3.6 секунди (данните са на Toyota). Минималният радиус на завиване е 4.8 метра и определено прави Aqua доста маневрен, особено при паркиране.
Хибридният системен индикатор на арматурното табло дава информация за еко-шофиране, като например ефективното използване на системата за ускорение. Освен стандартния екран в Aqua има и допълнителен тънък екран с висока резолюция, който също дава различна информация за еко шофиране, настройки и други данни. Eco Judge индикатор определя степента на еко-движението по 100-точкова скала, а Eco Wallet показва спестените пари в сравнение с други нива на разход на гориво.
Системата за контрол на производителността на спирачките и двигателя поддържа стабилността на колата при занасяне, а тракшън контрол системата пречи на приплъзването на колелата за по-лесно ускоряване. Aqua си има и система за подпомагане на старта при наклонено положение, която пречи на плъзгането назад при тръгване. Автоматичният климатик е стандартен за всички варианти и е оборудван с електрически компресор-инвертор, задвижван от електромотор, което осигурява охлаждане и при изключен двигател. Е, това е истински полезна функция, нали ?
Остава само да видим Aqua по салоните на Toyota у нас .
[Източник: Toyota]