Сряда, 03 Април 2013 16:36

Panamera получава повече ток и по-малко цилиндри (видео)

От
Porsche Panamera S  E-Hybrid plugin  2014
В този блог: Porsche Panamera получава по-голяма батерия, която може да се зарежда с ток за 30 км електро пробег.

Случвало ми се е да карам зад първия вариант на Panamera хибрид. Признавам си, че бая опушените ауспуси не са моята представа за хибрид. Затова се надявам новият Panamera S E-Hybrid с по-мощен електромотор и батерия с доста по-голям капацитет да е доста по-добър от своя предшественик...

Електрическото в Panamera S E-Hybrid

Задвижващата електро система произвежда 95 кс (71 кВ) и това е двойно повече от надарения само с 47 кс (35 кВ) електро модел в първия Panamera хибрид. Електроенергията се съхранява в ново разработена литиево-йонна батерия с капацитет 9.4 кВтч. Това е доста под средното ниво от около 20 кВтч за повечето електромобили, но е огромен скок спрямо първата Panamera батерия с нейните нищожни 1.7 кВтч.

Panamera S E-Hybrid има бордово AC зарядно, с което батерията се зарежда догоре за около два часа и половина от стандартен битов 240V източник.Сегашните батерии обаче предпочитат зареждане до около 80%, което значително удължава техния живот и съкращава значително времето за зареждане.

Този обновен модел на Panamera е оборудван с V6 двигател с два турбо компресора, по-мощен и по-икономичен от предишния V8. Чудесно и не го пренебрегваме, но значително подобрената електрическа задвижваща система ни интересува много повече. Защото 20-30 км електро пробег може да не са много, но все пак до известна степен са адекватни за ежедневни градски нужди. Има и още – Panamera S E-Hybrid идва с по-добро ускорение и много по-висока максимална скорост на ток. С нея обаче не е добре да се прекалява, защото това намалява значително електрическия пробег. Ето и конкретните параметри:

  • Ускорение 0-100 км/ч – 5.2 сек;
  • Макс. ЕЛ скорост – 135 км/ч.

За подобреното с половин секунда спрямо предния модел ускорение спомага електрическия тласък в моменти, в които искаме да ускорим максимално бързо. Тогава електромоторът работи в тандем с бензиновия двигател, а електро тласък се получава и при силно натискане на педала за ускорение, например при задминаване. Иначе максималната скорост е 269 км/ч.

Точно при високи скорости пък може да се кара по инерция ("плъзгане") – бензиновият двигател се изключва, а електромоторът използва инерцията, за да генерира електроенергия, която съхранява в батерията. Не е ли интересно да караш голяма и мощна кола, която може да "събира" ток по пътя Smile.

Интерактивни удобства

С електромобилите идват и много електронни удобства – Panamera S E-Hybrid има доста такива функции, достъпни през Porsche Car Connect, мобилно приложение за Android и iOS устройства. Има неща като индикатор за нивото на заряда в батерията и дистанционно включване на климатика. От разстояние може да се проверява и оставащия пробег или местоположението на колата. Не че ще си загубиш панамерата, но защо пък да не ти присветне с фарове на някой голям паркинг, та да си я намериш по-лесно Wink.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 3113 пъти Последна корекция Четвъртък, 04 Април 2013 23:04
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.