Сряда, 25 Май 2011 19:00

Nissan обвинява Top Gear в провокация за електрическия Leaf

От
Бутането на електромобила е било доста пресилено, след като батерията му е била изтощена умишлено, за да се предизвика зрелищност по време на снимките впоследствие

Миналата седмица, водещите на световното телевизионно авто-шоу Top Gear - Джеръми Кларксън и Джеймс Мей, в епизод от предаването са шофирали паралелно електрически Peugeot iOn и Nissan Leaf, като целта е била прекосяването на територията на Англия.

Дуото спира в окръг Линкъншър, когато идва време за презареждане на батериите и какво се оказва - в целия окръг няма изградена структура, и нито една зарядна станция...

В следствие на това, Nissan Motor (Great Britain) излезе с официално изявление, че шоуто Top Gear е режисирало фиаското (изненадааа!), като умишлено е изтощило батерията на електромобила. Директорът на комуникациите в британския Nissan - Том Бърнард, заяви за колегите от allcarselectric.com следното:

"Снимките рядко дават цялостна представа за дадена случка, както е и в конкретната ситуация. Top Gear потвърди пред нас, че умишлено са изчерпили тока от батерията на Leaf, за да повишат зрителското напрежение в мисията с търсене на зарядна колонка.

Линкълн е област...известна с това, че не разполага с изградена мрежа от станции за зареждане на електромобили. Top Gear не възнамерява да използва кадрите с останалата без ток кола, за да илюстрира, че посоченият от производителя пробег е нереален.

Ако колата бе зареждана цяла нощ, ние сме сигурни, че водещите щяха да се насладят на целодневно шофиране."

Съобщено бе, че въпросният епизод на авто-шоуто е целял да акцентира върху проблемите със зареждане на електромобили в общините, в които няма изградена инфраструктура и това се знае. Но всеки човек, дори с не особено висока техническа подготовка знае, че даже и в Линкъншър има стотици, даже хиляди точки за зареждане. Хайде да го произнесем заедно: "обикновен контакт"!

Прочетено 12676 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 20:48
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.