Пике младши спечели своята първа Formula E в Long Beach ePrix, на същото място където преди 35 години баща му спечели дебютната си Formula 1 титла.
В още едно повторение на историята, на подиума в Калифорния се качиха двама бразилци. В надпреварата през 1980 г. компания на Пике правеше Емерсон Фитипалди, а в Лонг Бийч третото място зае Лукас Ди Граси...
Трасето на Formula E в Лонг Бийч е близо до Холивуд и сред пълните трибуни камерите прихванаха лицето на пусналия брада Леонардо Ди Каприо – отявлен електромобилен фен, който беше сред първите собственици на Fisker Karma.
Уникалната тенденция всяко Formula E състезание досега да е с различен победител се запази и в Кръг 6, с абсолютно заслужената победа на Пике младши.
Бразилецът успя да се шмугне пред водача на колоната Даниел Абт още на първия завой и оттам не изпусна първенството. В първата част на състезанието имаше две катастрофи и съответно излизане на колата за сигурност. Първо, Скот Спийд се удари странично и разби окачването на своя болид, а по-късно Шарл Пик влезе остро в обратен завой и удари болида на Ярно Трули, за когото състезанието приключи.
Заради двете излизания на колата за сигурността първото влизане в боксовете за смяна на болидите стана по-късно и на излизане Верн (Team Andretti) успя да заеме втората позиция. Новото при смяната на болидите е, че това вече става извън боксовете, на пътя, така че може да се наблюдава от публиката.
Във втората половина на състезанието, Абт задържа третата позиция до 32 (от 39) обиколка, когато беше наказан с преминаване през бокса за използване на повече от позволената мощност.
С това неговият съотборник Ди Граси се придвижи с едно място напред, но трябваше да защитава възможността да се качи на подиума от агресивния Себастиен Буеми.
Пике свали темпото чак преди развяването на карирания флаг и финишира две секунди преди Верн, а Ди Граси завърши с преднина от само няколко стотни пред Буеми. На пето място се класира друг бразилец – Бруно Сена – а точки взеха още Жером Дамброзио, Антонио Феликс Да Коща, Хайме Алгерсуари, Лоик Дювал и Стефан Саразен.
Победата на Пике беше и първа във Formula E за China Racing, чийто спонсор беше супер щастлив – за китайците със сигурност е голям успех да са в такава позиция на голямо международно автомобилно състезание.
След това състезание Пике младши вече е на второ място във временното класиране със 74 точки, само на точка от Лукас Ди Граси, който си върна първата позиция след като Никола Прост отпадна и не можа да вземе нито точка.
Временно класиране при пилотите след Кръг 6:
- Лукас Ди Граси – 75 т.
- Нелсиньо Пике – 74 т.
- Никола Прост – 69 т.
- Себастиен Буеми – 55 т.
- Сам Бърд – 52 т.
- Антонио Феликс да Коща – 43 т.
- Жером Дамброзио – 42 т.
- Жан-Ерик Верн – 32 т.
- Хайме Алгерсуари – 30 т.
- Бруно Сена – 28 т.
Временно класиране при отборите след Кръг 6:
- e.dams-Renault Formula E – 124 т.
- Audi Sport ABT Formula E – 97 т.
- Virgin Racing Formula E – 82 т.
- Andretti Formula E – 80 т.
- China Racing Formula E – 74 т.
- Dragon Racing Formula E – 66 т.
- Amlin Aguri Formula E – 46 т.
- Mahindra Racing Formula E – 46 т.
- Trulli Formula E – 12 т.
- Venturi Formula E – 9 т.
Следващото Formula E състезание е в Монте Карло, където на 9 май 2015 г. ще гледаме Monaco ePrix.