Събота, 26 Ноември 2011 11:55

i-ELOOP – Mazda оптимизира регенеративното спиране с кондензатори

От
i-ELOOP технология за регенеративно спиране от Mazda

Mazda не бърза с електрически коли и определено изостава в това отношение от Nissan, Mitsubishi и вече Honda, но пък работи активно за подобряване на различни технологии, свързани с конвенционалното задвижване с течни горива, като новите SkyActive двигатели. Това определено не е единственото направление, в което компанията работи, с демонстрираната разработка на първата за система за регенериращо спиране в пътнически превозни средства с кондензаторни батерии (ultracapacitor), която влиза в производство. Системата, която Mazda нарича i-ELOOP, ще бъде използвана при производството на модели на японската компания от 2012 г. В реални условия на шофиране с често ускоряване и спиране, i-ELOOP намалява разхода на гориво в градски условия с около 10%, според компанията...

В сравнение с батериите, кондензаторните батерии (суперкондензатори) могат да се зареждат и разреждат бързо, при много дълъг жизнен цикъл. i-ELOOP преобразува кинетичната енергия на превозното средство в електроенергия за захранване на климатика, аудио системата и множество други компоненти.

i-ELOOP системата включва нов 12-25V алтернатор с променлив волтаж, двуслоен електрически кондензатор ({tooltip}EDLC{end-link}Electric double layer capacitor{end-tooltip}с ниско съпротивление DC/DC конвертор. i-ELOOP започва да регенерира кинетична енергия в момента на отпускане на педала за ускорение и забавяне на скоростта на колата. Алтернаторът с променлив волтаж генерира електричество до 25V за максимална ефективност, преди да го изпрати към кондензатора за съхранение.

Кондензаторната батерия, разработена специална за използване в превозни средства, може да се зареди изцяло само за секунди. DC/DC конверторът намалява волтажа на електричеството от 25V на 12V, преди разпределянето му към електрическите компоненти на колата. При нужда системата зарежда и акумулатора.

Името i-ELOOP е адаптация от "Intelligent Energy Loop" и представлява намерението на Mazda да постигне ефективен енергиен цикъл по интелигентен начин. i-ELOOP системата работи съвместно и с i-stop технологията за спиране на празни обороти, за увеличаване на периода, в който двигателят е изключен.

[От: Green Car Congress]

Прочетено 5645 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:18
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.