Понеделник, 19 Декември 2011 17:30

Какво следва: коли с електромагнитна задвижваща технология

От
С електромагнитен транспорт ще имаме чист въздух и зеленина...е, няма да имаме Shell, OMV и прочие, но някак ще го преглътнем

Електромагнитна индукция е следващата вълнуваща идея за получаване на чист, зелен и мощно задвижващ метод за нашите превозни средства. Тъй като магнитните полета лесно проникват в твърди тела, течности и газове, системата може да се използва за проектиране на превозни средства, които се движат по пътищата, релси, във вода, и под земя.

Системата за задвижване зависи от полярността на силните и слабите магнити, които са вградени. На базата на еднакви полюси ще действа механизмът за ускоряване. Противоположните полюси ще действат като спирачна система. Мулти-посока на задвижване може да се постигне с включването на повече магнити от различните страни.

Необходимост от промяна

Транспортът определено е една от основните дейности, на които човечеството разчита и отдава внимание! И днес е възможен най-вече, чрез използването на изкопаеми горива. С почти изчерпаните горивни ресурси, време е за промяна към неконвенционални енергийни източници. Много работа ще се падне на слънчевата енергия. Тя действително е неизчерпаема, но зависи от положението и наличието на слънце като цяло, което може да бъде блокирано в подземни и подводни условия; или в определени сезони и климат. Следователно, трябва ни също толкова неизчерпаем източник на енергия, който работи навсякъде, по всяко време. Електромагнетизмът може да е отговор на това!

1. Концептуален автомобил за 2020 година

Какво е новото:
Тази кола се движи изцяло на електромагнитна индукция! Колелата са направени от два концентрични пръстена. Един от тях е постоянен магнит, а другият е електромагнит. Последният се захранва от литиево-йонни батерии, които са монтирани в шасито на превозното средство. Така получава една и съща полярност като магнит и резултата е отблъскваща сила, която осигурява движение. Когато колата е на спирачка, противоположните полярности са направени да се 'изправят' един срещу друг. Интериора на машината е луксозен и удобен, като при всяка съвременна кола.

Какво е различното:
Колата ще бъде напълно независима от конвенционалните източници на енергия. Тя ще бъде в състояние да изминава дълги разстояния. Колите, които зависят от слънчевата енергия се нуждаят от слънце и не може да работят добре в някои региони и някои сезони. Това не се отнася за тази кола! Е, почти елиминира необходимостта от резервоара за гориво и мотор!


2. MAG магнитен концептуален автомобил

Какво е новото:
Това е магнитно-аеродинамична концепция, която спечели наградата 'UnseenTechnologies Award', защото тя демонстрира ефективното използване на тези две технологии за захранване на автомобили. Автомобилът е проектиран да работи на магнитни пътища, които ще си взаимодействат с електромотора в колата, за да се генерира тяга. Седалката е гъвкава и е проектирана да следва характерните извивки на човешкото тяло.

Какво е различното:
Магнитното отблъскване - заради сходни полярности на пътя и полето на електрическия мотор - води до олекотяване на превозното средство с 50%. Това намалява енергийните изисквания за мощност на колата, по този начин се увеличава ефективността на автомобила. Седалка, която сама по себе си е по линиите на човешкото тяло, осигурява максимален комфорт.

3. Pandur 2L

Какво е новото:
Pandur е напълно 'зелен' автомобил, който ще се захранва само от електро-магнитна индукция. Подобно на концептуалното превозно средство за 2020г. (№1), колелата му са тези, които генерират тягата. Те са сфери, в които са магнитите и двигателите. Там се генерира електро-магнитното поле, което осигурява тяга за задвижване на колата.

Какво е различното:
Тази кола, напълно елиминира необходимостта от бензиностанции! За разлика от електромобилите, които опознаваме днес, тя няма да има нужда от станции за зареждане! Колата е напълно самоподдържаща се и 'чиста'. Ако концепцията има успех, ще има големи икономии в инфраструктурното развитие и света определено ще стане по-чисто и екологично място.

[От: Aravind Balasubramanya]

Прочетено 4808 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 00:58
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.