Технологии (116)
Това е архив на предишната ни категория Технологии – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
BMW ефективност – Turbosteamer и Thermoelectric Generator проекти
От Мартин ХаджистойковНаскоро BMW обяви официално своята "i" подмарка на пресконференция във Франкфурт, с което постави началото на своята сериозна електромобилна линия. Това е бъдещото направление в работата на компанията, но и сегашните системи продължава да получават подобрения и въпреки новите постижения в ефективността на двигателите - с технологии като директното впръскване, променливото газоразпределение, задвижваните с отработени газове компресори, регенеративно спиране и старт/стоп функцията - около 60% от генерираната енергия все така се губи, половината под формата на топлината на изгорелите газове и другата половина като топлина, абсорбирана от охладителната система на двигателя. Намирането на начини за улавяне на тази губеща се топлинна енергия енергия е една от основните цели на инженерите, работещи по BMW EfficientDynamics програмата за бъдещето...
Всяка година, изкопаемите горива, използвани за транспортиране, генерират над 2000 милиона тона емисии на въглероден двуокис. Към това се прибавя и ежегодното производство на около 75 милиона нови коли. Повече от всякога е ясно, че са нужни алтернативи и наред с електроенергията, водородът е атрактивно гориво за коли, което предизвиква отделянето на CO2. Досега, водородът трябваше или да бъде втечняван до много ниски температури, или компресиран до високо налягане. И двата процеса изискват много енергия, както и разработването на изцяло нов тип коли. Нещата обаче се променят и наското базираната във Великобритания Cella Energy демонстрира обещаваща технология за зареждане на водород от горивна колонка в обикновен резервоар и ако тази нова технология се разпространи, това може да се окаже трансформацията, нужна за бързото възприемане на водородните коли...
VW приближава 'възобновяемо' електро колите до 0% CO2
От Мартин ХаджистойковПоглед из форумите на масовите медии често попада на коментари под някоя и друга статия за електромобили, които не пропускат да уточнят, че електрическите коли не са 100% лишени от вредни емисии. Това наистина е така, когато електричеството, с което се зарежда една електро кола идва от електроцентрала, която е изхвърлила въглероден двуокис в атмосферата за производството му. Има обаче и чист вариант - електроенергия от възобновяеми източници - вятърни или слънчеви паркове. И понеже светът се е насочил към алтернативното задвижване, усилията да се разработят и произведат превозни средства, които не генерират CO2 няма да бъдат осмислени изцяло, без чиста енергия...
Вятърът ще духа в полза на BMW фабриката в Лайпциг
От Маргарита НиколоваBMW планира монтаж на четири турбини за вятърна енергия, за да захранва фабрика с достатъчно електричество за сглобяване на стотици коли дневно. Вятърният парк трябва да заработи до края на 2013 г.
Става дума за заводът на BMW в Лайпциг, който компанията иска да превърне в пример за производство чрез зелена енергия, който да бъде последван в световен мащаб. Предвижда се съоръжението е Лайпциг да произведе около 200,000 коли през 2011 г. - около 740 дневно...
EcoVelocity: В конвенционалните системи има 'живина'
От Мартин ХаджистойковЕлектрическите коли вече се движат по улиците в много държави, но разбира се не са единствения начин да покажете 'зелена съпричастност' чрез своята мобилност. Така виждат нещата в най-голямото еко-съобразно моторно шоу в Англия - EcoVelocity - демонстрирайки, че не само електрическите и хибридните коли обират лаврите на природосъобразния транспорт.
За да докаже това твърдение, шоуто решава да преработи две икони от 80-те - бензинов Ford Escort RS2000 и дизелов VW Camper Van – натъпквайки ги с последните зелени авто технологии, които да ги направят желани модерни коли със значително редуцирани CO2 емисии и подобрен разход на гориво.
Билетите до Англия не са скъпи и ако искате да видите наистина подобни преработки, EcoVelocity се провежда от 8-11ти септември и представлява интерактивен фестивал на зелените технологии при колите, с последните разработки при електрическите, хибридните и колите с ниски CO2 емисии...