Технологии (116)
Това е архив на предишната ни категория Технологии – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
5 минути: 'Батерията заредена' – идва, дори по-рано от очакваното
От Стефан НиколовС две думи да припомним как стоят нещата по отношение на пет-минутното (цялостно) зареждане на електромобил - през март 2009 г., Б. Канг (малкото му име е Byoungwoo) и Гербранд Седър от Масачузетския технологичен институт (MIT) обявиха нова, революционна технология за литиево-йонни батерии, която увеличава тяхната енергийна наситеност 100 пъти. С тази технология батериите може да се зареждат до 100 пъти по-бързо или иначе казано акумулираната енергия да се отдава толкова бързо. Това може потенциално да изравни характеристиките на стандартните литиево-йонни батерии с тези на кондензаторните батерии (суперкондензаторите)...
ОК, вече сме в 2012 г. и това ни приближава още към първия изцяло електрически модел на BMW, наречен i3, който си има добавка 2013. Всъщност, май вече сме дори по-близо или поне от BMW се опитват да 'скъсят дистанцията' с няколко снимки от своето първо BMW i3 iPhone приложение...
Nissan LEAF цяла къща храни, че и за два дена чак
От Маргарита НиколоваВчера 'засякохме' Renault Kangoo Z.E. обява в графа Elektro на mobilе.de, където се оказа, че има вече и доста други нови електрически коли за продан, включително и по-евтини от въпросната и дори вече има обяви за Opel Ampera... със стандартната добавка "доставка до 6 месеца след поръчка". Сред изобилието от Mitsubishi iMiEV/Citroen C-Zero/Peugeot iOn се мъдри и един Chevrolet Volt 2012, на малко стряскащата цена от почти €54,000 (базовата цена в САЩ макар и с $1000 по-висока от тази на модел 2011 се измерва с далеч по-щадящите $31,645, с реални пазарни оферти на eBay под $40,000), но синята птичка на Nissan все още не е кацнала в някоя европейска автокъща... или поне няма обяви за това.
Очакваме това да се промени през 2012 г., а междувременно електрическият LEAF вече се продава в доста страни по света, печели награди и все повече симпатизанти и както се оказа след скорошна демонстрация по време на автосалона в Токио, може да 'храни' цяла къща чрез връзка към енергийна контролна система свързана с ел. инсталацията на дома...
Какво следва: коли с електромагнитна задвижваща технология
От Маргарита НиколоваЕлектромагнитна индукция е следващата вълнуваща идея за получаване на чист, зелен и мощно задвижващ метод за нашите превозни средства. Тъй като магнитните полета лесно проникват в твърди тела, течности и газове, системата може да се използва за проектиране на превозни средства, които се движат по пътищата, релси, във вода, и под земя.
GM eAssist – ще го има ли скоро Opel Insignia?
От Мартин ХаджистойковGeneral Motors проучва използването на своята лека електрифицираща система eAssist като рентабилно решение за подобряване и на ефикасността и динамиката на моделите. Първоначално вградена в Buick линията, сега eAssist системата влиза и в Chevrolet, за вграждане в новия Malibu Eco, която ще бъде единствената версия на модела първоначално. eAssist дебютът в Buick беше направен с новия LaCrosse, аналог на продавания у нас Opel Insingia, което ни проворкира да се поинтересуваме дали Insignia ще се сдобие също с такава (eAssist) електро добавка...