Технологии (116)
Това е архив на предишната ни категория Технологии – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Ефективно използване на ресурсите: Шеста вълна от иновации
От Стефан НиколовСветовната финансова криза от 2007-2009 положи началото на шестата поред, голяма новаторска вълна - тази на ефективността на ресурсите, заяви д-р Джеймс Брадфийлд Мууди, автор на "The Sixth Wave", в речта си, по време на конференцията Creative Sydney.
Johnson Controls разработва карбонови материали за електромобили
От Маргарита НиколоваКомпанията е изключително активна в усилията си за разработки в областта на електро-задвижваните коли, макар че наскоро предприе действия по напускане на съвместното предприятие със Saft Groupe S.A., създадено през 2006 за разработка на литиево-йонни батерии. Направление, към което Johnson Controls се преориентира заради бавно развиващия се пазар на електромобили е и производството на старт-стоп системи, но паралелно с това корпорацията ще разработва и карбонови материали за електрически превозни средства...
Фен на електромобилите от щата Индиана, САЩ, задава въпрос към спецовете от сайта www.electric-cars-are-for-girls.com
"Ако успея да приспособя нещо, което произвежда електроенергия за един автомобил, на колко волта ще трябва да го пусна?"
Ами сега...
В технологичните зелени кръгове, простото споменаване на думата водород разпалва спор.
Водородът може да стане масов източник на електричество и топлина, казват застъпници за технологията. Освен това го има в изобилие. Водородът си остава на изобилният елемент във вселената и всяка молекула вода съдържа два атома водород.
Някои автопроизводители като Toyota, Honda и Mercedes-Benz настояват, че водородните горивни клетки в крайна сметка ще навлязат в производството на коли и така ще намалят теглото и цената им. Водородните коли може също така да елиминират проблема със зареждането. Отнема три до осем часа (с днешните технологии) да се заредят батериите на електромобил, а резервоар с водород се пълни за пет минути...
Миналата седмица германският канцлер Ангела Меркел излезе с детайлно предложение за затваряне на всичките 17 ядрени реактори на страната до 2022 г. Меркел обещава плавен преход при замяната на ядрената енергия, която осигурява около една четвърт от доставките в страната, с възобновяема енергия. Но отпорът, който ядрените оператори дават, може да увеличи цената на промяната.
Изграждането на нови реактори в различни страни забави ход след ядрената авария в централата Фукушима в Япония, но планът на Меркел ще направи Германия първата държава, която се разделя с ядрената енергия...