Понеделник, 04 Март 2013 14:00

Volkswagen e-Co-Motion, разбира се, ме грабва. Много!

От
elektricheski-volkswagen-e-co-motion-concept-2013
В този блог: Volkswagen електро миниван концепцията e-Co-Motion – 800 кг полезен товар, без познатото 'Transporter тракане'!

Чакам Tesla Model S (та да стигам с една батерия до морето) не е лъжа, но ще си призная, че по-скоро чакам нещо друго. Дай ми миниван, на мен. И когато разбрах, че Nissan планира електрическия e-NV200, чието производство трябва да стартира тази пролет в Барселона, ми просветна. Скоро ще да е, казвам си, ще почакам още малко. Но е само въпрос на време и останалите да задишат във врата на японците... както стана ясно тези дни, вероятно дори по-скоро от очакваното...

Харесвам стария VW Bulli. Култова машина, спор няма. Не липсват и преобразувани в електрически от този емблематичен ван. Преди години имаше проект за възкресяването му, който засега не се получава, но ето нещо в тази посока – на автосалона в Женева тази и следващата седмица Volkswagen ще ни покаже концептуалния електрически e-Co-Motion.

И сега може да се ориентираме от графиката отгоре, но на живо си е друго. Чудесно изглежда и това, което засега VW казва за концепцията е, че ще е супер маневрен този миниван, в добавка към ниския си въглероден отпечатък. Другите интересни елементи са много добра видимост и ергономичност на седалките, лесен достъп и нисък под на багажния отсек, за по-лесно товарене.

Малко технически данни...

Отвън e-Co-Motion не прилича на сегашните модели в гамата на VW и поне мен ме привлича с вероятно много по-голямата си функционалност от тази на Touareg, например. Ето малко от известните на този етап технически данни:

  • Дължина – 4.55 м
  • Ширина– 1.90 м
  • Височина – 1.96 м
  • Товарен обем – 4.6 м3
  • Товароносимост – 800 кг

Засега не разполагам с повече данни, които да споделя, особено за електрическата част, но точно тя е поместена под пода, с което e-Co-Motion реално се разделя на две части. Точно това позволява големия товарен обем отгоре, с всичките възможни приложения и варианти на използване, от типа на пътническа кабина и заден товарен отсек (като в концепта), пътнически или пък хладилен миниван.

На мен идеята с 3 реда седалки, втори и трети от които да се свалят лесно и бързо, ми допада много и въпреки че e-NV200 на Nissan определено ще е преди e-Co-Motion на пазара, определено ще се оглеждам за развитието на германския концепт. Надявам се и в следващите няколко години да има повече електро ванове на пазара, че да можем да си избираме.

В заключение, VW e-Co-Motion не ми изглежда прекалено добре, за да е истина – не се съмнявам, че германците могат да го направят. Но нали са хора на детайла, обичат да изпипват, не са на ти с компромисите, та ще трябва да ги почакаме, докато решат, че електро моделите им са достойни за пазара.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2796 пъти Последна корекция Сряда, 20 Март 2013 16:12
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.