Volkswagen e-Co-Motion, разбира се, ме грабва. Много!
От Мартин ХаджистойковЧакам Tesla Model S (та да стигам с една батерия до морето) не е лъжа, но ще си призная, че по-скоро чакам нещо друго. Дай ми миниван, на мен. И когато разбрах, че Nissan планира електрическия e-NV200, чието производство трябва да стартира тази пролет в Барселона, ми просветна. Скоро ще да е, казвам си, ще почакам още малко. Но е само въпрос на време и останалите да задишат във врата на японците... както стана ясно тези дни, вероятно дори по-скоро от очакваното...
Харесвам стария VW Bulli. Култова машина, спор няма. Не липсват и преобразувани в електрически от този емблематичен ван. Преди години имаше проект за възкресяването му, който засега не се получава, но ето нещо в тази посока – на автосалона в Женева тази и следващата седмица Volkswagen ще ни покаже концептуалния електрически e-Co-Motion.
И сега може да се ориентираме от графиката отгоре, но на живо си е друго. Чудесно изглежда и това, което засега VW казва за концепцията е, че ще е супер маневрен този миниван, в добавка към ниския си въглероден отпечатък. Другите интересни елементи са много добра видимост и ергономичност на седалките, лесен достъп и нисък под на багажния отсек, за по-лесно товарене.
Малко технически данни...
Отвън e-Co-Motion не прилича на сегашните модели в гамата на VW и поне мен ме привлича с вероятно много по-голямата си функционалност от тази на Touareg, например. Ето малко от известните на този етап технически данни:
- Дължина – 4.55 м
- Ширина– 1.90 м
- Височина – 1.96 м
- Товарен обем – 4.6 м3
- Товароносимост – 800 кг
Засега не разполагам с повече данни, които да споделя, особено за електрическата част, но точно тя е поместена под пода, с което e-Co-Motion реално се разделя на две части. Точно това позволява големия товарен обем отгоре, с всичките възможни приложения и варианти на използване, от типа на пътническа кабина и заден товарен отсек (като в концепта), пътнически или пък хладилен миниван.
На мен идеята с 3 реда седалки, втори и трети от които да се свалят лесно и бързо, ми допада много и въпреки че e-NV200 на Nissan определено ще е преди e-Co-Motion на пазара, определено ще се оглеждам за развитието на германския концепт. Надявам се и в следващите няколко години да има повече електро ванове на пазара, че да можем да си избираме.
В заключение, VW e-Co-Motion не ми изглежда прекалено добре, за да е истина – не се съмнявам, че германците могат да го направят. Но нали са хора на детайла, обичат да изпипват, не са на ти с компромисите, та ще трябва да ги почакаме, докато решат, че електро моделите им са достойни за пазара.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.