Сряда, 06 Март 2013 08:37

С три вида батерии – VW e-Co-Motion пробег до 200 км

От
2014-volkswagen-e-co-motion-geneva
В този блог: Представеният на Автосалон Женева Volkswagen e-Co-Motion ще се предлага с три вида модулни батерии за различен пробег.

Старите навици много си ги обичаме, ама понякога се налага да се разделяме с тях. При колите и по-скоро електрическите може да се наложат повече промени. Една от тях е с избора на "сърце" – вместо "кубатури", батерии. Точно такъв избор се заформя с бъдещия Volkswagen e-Co-Motion, за който вече има и технически данни. Да започнем с батериите – не че има повече на борда, но предлагат три вида...

Ако е дизелов VW миниван, например, избираш си двигател, а резервоарът обикновено е идентичен. Като изключим Tesla Model S при електромобилите засега няма варианти, Nissan LEAF и Ford Focus Electric, да речем, са само в една конфигурация, но е въпрос на време да започнат да ни предлагат избор. Като в този концептуален VW e-Co-Motion електро ван, с предложението за три различни вида батерии:

  • 20 кВтч за 100 км пробег;
  • 30 кВтч за 150 км пробег; и
  • 40 кВтч за 200 км пробег.

Въобще не са сравними, но прави впечатление, че там където VW спира, Tesla Motors започва. Най-евтиният 40 кВтч Tesla Model S дори още не се произвежда, но това е друга тема.

Volkswagen e-Co-Motion си е нещо като Transporter на бъдещето и основното му предназначение ще е товарно. А в бусовете не е като да не товарим и тежки неща. Това няма да е проблем и в електрическия, защото модулът, в който е поместена батерията е оребрен и усилен, за да може също да носи товари, като същевременно спомага за намаляване на теглото на самия ван.

Задвижваща система

Електро агрегатът е монтиран на задната ос и е свързан с едностепенна планетарна трансмисия. Двигателят на старите транспортер беше там, отзад, и затова точно като тях новият електрически ван ще бъде изключително маневрен с предните колела, което си е супер важно при градските доставки. Спомням си как някога предното предаване на моето старо Audi 100 се нуждаеше от 12 метра, за да направи обратен завой и със само 8.95 метра за същата процедура, e-Co-Motion ми изглежда направо шампион, ако не друго, поне в своя клас.

Непрекъснатата мощност на компактния задвижващ електро модул е само 50 кВ, но максималните 85 кВ и 270 Нм ме успокояват малко повече за ускорението, особено предвид товарното преназначение. И не че е много, но като за градски ван e-Co-Motion ще може да се движи със скорост до 120 км/ч, където компанията е поставила ограничението, за да пази енергията в батерията. Е, това позволява да се кара със стотина км/ч някой и друг километър по магистралата...

По-удобно за шофиране и разтоварване

Доставките обикновено са свързани с бързане и e-Co-Motion има с какво да помогне за това. Достъпът е лесен, а вместо скоростен лост има селектор и стандартната ръчна спирачка липсва, което позволява лесно минаване между седалките. Така е и в сегашния ми Chevrolet миниван, чиито скоростен лост зад волана и крачна ръчна спирачка предоставят точно това удобство – e-Co-Motion ще ми пасне веднага, с други думи, само че в пътнически или комби вариант.

В полза на последното везните определено накланя допълнително и осем инчовия централен екран – наистина искам нещо ново, кръгчетата и стрелките са ми доскучали отдавна. И ако подвижната модулна централна конзола от концепта намери място и в производствения вариант, e-Co-Motion удобствата наистина ще са много.

ОК, това е засега, обратното броене започва, без да има някакви дати или идеи за производството на този чудесен концепт, но поне има потенциален нов играч при електро вановете. Както с LEAF в средния клас, така и с e-NV200 Nissan ще води хорото и в лекотоварния при електромобилите, но не бива да забравяме, че наскоро датските пощи се сдобиха с цели 50 парчета Mercedes-Benz Vito на ток. Чудесно за нас потребителите, дето дишаме замърсен градски въздух. Може да не е съвсем скоро, но се задава потенциал да си го поизчистим Wink.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 4182 пъти Последна корекция Неделя, 15 Февруари 2015 01:39
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.