Нова статистика показва под 10% загуба от капацитета на Tesla батериите след 250,000км

Електромобили

В този блог: Батериите на Tesla губят под 10% от капацитета си след навъртяни над 250,000км.

Деградацията на батерията е едно от най-големите притеснения за собствениците и потенциалните купувачи на електрически автомобили, но поне собствениците на Tesla могат да си отдъхнат леко, защото последните новини около издръжливостта на техните батерии изглеждат доста обнадеждаващи.

Най-новите данни показват по-малко от 10% загуба от енергийния капацитет на батериите на Tesla след изминати над 250,000 км. Това си е бая връткане!

Група собственици на Tesla от холандския и белгийския форум на марката събира данни от над 350 Tesla коли от цял свят и често актуализира данните в публичен файл в Google.

Броят на колите, от които се събира информация се увеличава заедно с пробега им и последната актуализация на документа показва, че след първите 100,000 км батериите на повечето Tesla коли губят около 5% от капацитета си.

След изминаването на 100,000 км обаче изглежда деградирането не започва да става по-бързо, а някак запазва бавен темп и понастоящем тенденцията показва, че батерията може да загуби още 5% след изминаването на около повече от 250,000 км или да остане с 90% от пълния си капацитет.

Джеф Дан, известен изследовател от индустрията и лидер на изследователската група за батерии в Dalhousie University, която работи с Tesla, наскоро посъветва всички собственици да зареждат батерията си до 70%, за да удължат максимално живота й.

Model S и Model X не включват гаранция на батерията, която покрива деградацията от използване до някакъв конкретен процент, но при Model 3 e различно.

В този случай не само колата използва различен батериен пакет, но при Model 3 Теsla гарантира, че батерията няма да загуби повече от 30% от капацитета си за период от 4 години.

Ако показателите на Model 3 са сходни с тези на Model S и Model X факта, че гаранцията е само четири години не би следвало да е проблем. Освен това ако информацията на Мъск, че техните вътрешни тестове показват загуба от 20% капацитет след 500,000 мили е вярна, това следва да бъде още едно успокоение за тези, които се притесняват от деградацията - поне що се отнася до колите на Tesla.

Не такива точно са случите с някои други електромобили като Nissan Leaf, от които започна и това всеобщо недоверие към батериите и техния живот.

Наскоро дори излезе информация, че по-новата батерия с капацитет 30 кВтч губи по-бързо капацитета си от старата 24 кВтч батерия, с която е оборудвано първото поколение на Leaf.

Nissan дори има и частични проблеми с най-новата версия на Leaf, чиято батерия страда от липсата на система за регулиране на топлината й.

Оказа се че някои от новите модели на Leaf губят мощност след третото поредно бързо зареждане и вместо с 50 кВт мощност зареждат само с 22 кВт в опит да се предпази батерията от прегряване, и по-бързо износване.

Факт е че технологиите се подобряват и батериите ще стават все по-надеждни, но засега изглежда Tesla води убедително пред останалите автопроизводители и това вероятно няма да се промени докато през 2020г не пазара не излязат дългоочакваните от всички твърди батерии.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари